Hogere omzet met lagere marge voor HelloFresh
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - HelloFresh heeft 2022 afgesloten met een omzet van 7,6 miljard euro. Dat betekent een toename van 27% in vergelijking tot 2021. Tegen constante wisselkoersen nam de omzet van de maaltijdboxen leverancier met 18% toe. Het aantal klanten dat gebruikmaakt van de maaltijdboxen van HelloFresh nam in 2022 af van 8,5 miljoen naar 7,1 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling lag 10% hoger dan in 2021.
HelloFresh sloot het jaar af met een aangepast bedrijfsresultaat voor belastingen en afschrijvingen van 477 miljoen euro, tegenover 528 miljoen euro in 2021. De marge nam af van 8,8% naar 6,3%. Voor 2023 verwacht HelloFresh een omzetgroei tussen 2% en 10% tegen constante wisselkoersen. Het aangepast bedrijfsresultaat EBITDA zal uitkomen tussen 460 miljoen en 540 miljoen euro.
Laatste nieuws
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
24 apr Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan