Dure drank stuwt verkopen Diageo

27-01 10:29 | bron: FoodPro Network Belgium

LONDEN - De Britse drankproducent Diageo heeft het afgelopen halfjaar meer drank verkocht dan verwacht. Consumenten lieten zich niet afschrikken door hogere prijzen en kochten vaker een duurdere fles.

Diageo, producent van bier-, whisky- en likeurmerken zoals Johnnie Walker, Guinness en Baileys, zag de verkoop op eigen kracht toenemen met 9,4%. Diageo boekte 2,3 miljard Britse pond (2,6 miljard euro) nettowinst, 17% meer dan in het voorgaande jaar.

Inflatie heeft volgens het bedrijf relatief weinig effect gehad op de verkoop, met name doordat sterke drank door consumenten als een betaalbare luxe wordt gezien. Ook ziet het concern dat het heropenen van de horeca de drankverkoop heeft gestimuleerd. Er werd met name meer whisky, tequila en Guinness gedronken.

Diageo-topman Ivan Menezes verwacht dat het bedrijf de goede resultaten kan doorzetten. "We zijn ervan overtuigd dat we onze verwachting van een omzetgroei van 5 tot 7 procent en een winstgroei van 6 tot 9 procent in de komende drie jaar kunnen waarmaken," aldus Menezes.

Het bedrijf is ook optimistisch over de terugkeer van de Chinese consument, nu de meeste coronamaatregelen daar zijn opgeheven.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 mrt Crisp stelt directeur België aan
24 mrt Picnic breidt uit in Parijs, Berlijn en Hamburg
24 mrt Ook wanneer fabrikanten onder druk staan, is onderhoud belangrijk
24 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
23 mrt Jumbo-aandelen herverdeeld over familie
23 mrt Traditioneel Engels ontbijt wordt steeds duurder
23 mrt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
23 mrt Is vertical farming echt het antwoord op het waarborgen van de voedselzekerheid in de wereld?
22 mrt FDA rondt consultatie voor kweekvleesproducent Good Meat af
22 mrt Greenyard wil ieder jaar meer dan 100 000 m³ water voor verse groenten en fruit besparen
22 mrt Vleesvervangers op basis van eiwitten uit gras
22 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
22 mrt Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
21 mrt Aldi na loonsverhoging best betalende supermarktketen in het Verenigd Koninkrijk
21 mrt Europese Commissie verdenkt energiedrankjesbedrijf van marktmanipulatie
21 mrt What’s Cooking? nog in onzekerheid over overname Imperial en Stegeman
21 mrt Overwin de 3 grote uitdagingen in het beheer van de cold chain met doelgerichte software
21 mrt Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 mrt Delhaize: 72 winkels gesloten
20 mrt Jumbo-ceo liet leveranciers 4 miljoen betalen aan zijn raceteam
20 mrt Fonterra boekt flink hogere winst
20 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
20 mrt Japan sets new MRLs for Zeranol in meat and seafood products
17 mrt Welke supermarktketens zijn er in Spanje en wat is hun marktaandeel?
17 mrt FrieslandCampina vindt opvolger voor naar Unilever gaande topman
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?