Dure drank stuwt verkopen Diageo
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - De Britse drankproducent Diageo heeft het afgelopen halfjaar meer drank verkocht dan verwacht. Consumenten lieten zich niet afschrikken door hogere prijzen en kochten vaker een duurdere fles.
Diageo, producent van bier-, whisky- en likeurmerken zoals Johnnie Walker, Guinness en Baileys, zag de verkoop op eigen kracht toenemen met 9,4%. Diageo boekte 2,3 miljard Britse pond (2,6 miljard euro) nettowinst, 17% meer dan in het voorgaande jaar.
Inflatie heeft volgens het bedrijf relatief weinig effect gehad op de verkoop, met name doordat sterke drank door consumenten als een betaalbare luxe wordt gezien. Ook ziet het concern dat het heropenen van de horeca de drankverkoop heeft gestimuleerd. Er werd met name meer whisky, tequila en Guinness gedronken.
Diageo-topman Ivan Menezes verwacht dat het bedrijf de goede resultaten kan doorzetten. "We zijn ervan overtuigd dat we onze verwachting van een omzetgroei van 5 tot 7 procent en een winstgroei van 6 tot 9 procent in de komende drie jaar kunnen waarmaken," aldus Menezes.
Het bedrijf is ook optimistisch over de terugkeer van de Chinese consument, nu de meeste coronamaatregelen daar zijn opgeheven.
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
28 mrt Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
-
27 mrt Toelating voor Fermotein van The Protein Brewery in Singapore
-
27 mrt ICA vertrekt uit inkoopalliantie Epic
-
27 mrt Duurzame productie en distributie: Een draaiboek voor de voedingsindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan