Beneo verwerft belang in Duitse start-up Grillido
bron: FoodPro Network Belgium
MUNCHEN - De Belgische producent van voedingsingrediënten Beneo heeft een belang van 14% verworven in de Duitse start-up Grillido. Het bedrijf uit München richt zich op de ontwikkeling, productie, marketing en distributie van vleesvervangende producten en andere plantaardige producten voor op de BBQ. Een e-commerceplatform stelt het bedrijf in staat om consumenteninzichten te verkrijgen uit verkoop via diverse kanalen.
Beneo verwacht door de samenwerking met Grillido sneller waardevolle informatie te kunnen verkrijgen over de plantaardige voorkeuren en behoeften van consumenten. Het Belgische bedrijf denkt daarvan te kunnen profiteren bij de ontwikkeling van nieuwe producten.
De Duitse start-up heeft circa 30 medewerkers. Naast e-commerce omvat de multi-channel verkoopbenadering van het Duitse bedrijf ook verkopen aan retail- en foodservice bedrijven.
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt Waarom en hoe uw voedingsmiddelen- en drankenbedrijf kan bijdragen aan een circulaire economie
-
29 mrt Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan