Tesco verhoogt lonen voor derde keer en bevriest prijzen

05-10 14:29 | bron: FoodPro Network Belgium

LONDEN - Tesco verhoogt voor de derde keer dit jaar de lonen van zijn winkelmedewerkers. Daarnaast bevriest de Britse supermarktketen de prijzen van ruim 1.000 producten.

De kosten lopen ook bij Tesco flink op. In de eerste helft van het boekjaar is de winst voor belastingen met bijna 64% gedaald tot 413 miljoen pond (473 miljoen euro). De omzet steeg met 6,7% tot 32,5 miljard pond (37,2 miljard euro). De vergelijkbare groei in de Britse supermarkten, de kernactiviteit van Tesco, bleef beperkt tot 0,7%, omdat Britse consumenten beduidend minder uitgeven.

Consumenten schakelen meer over op huismerken en diepvriesproducten, aldus Tesco. Zo steeg de verkoop van premium-huismerkassortiment Finest zelfs met 13%. Tesco kondigde eerder ook al aan dat het de prijzen van meer dan 1.000 producten bevriest, een actie die nu wordt verlengd tot 2023.

Voor de derde keer in ruim een jaar indexeert Tesco de lonen van zijn medewerkers. Het basisuurloon in de winkels stijgt half november met 20 cent, wat neerkomt op een totale loonsverhoging van 8% dit jaar. Al die kosten zorgen ervoor dat Tesco nu op een winst van 2,4 miljard à 2,5 miljard pond rekent voor het hele jaar, tegenover 2,7 miljard pond vorig jaar. Tesco hoopt dit jaar desalniettemin nog 500 miljoen pond te besparen, onder meer door kassa’s te automatiseren.

“Ondanks deze onzekerheden zijn onze prioriteiten duidelijk. We hebben de juiste langetermijnstrategie en we zullen de behoeften van al onze stakeholders in evenwicht blijven houden”, aldus CEO Ken Murphy. Zo belooft Tesco voedselverspilling tegen 2025 te halveren. Zelfs de salarissen en bonussen van leidinggevenden worden voortaan gekoppeld aan duurzaamheidsdoelstellingen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
30 nov Hazeleger Kaas: “Met de LeakMatic II koop je zekerheid”
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Zeelandia Group investeert in kunstmatige intelligentie (video)
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
28 nov LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
25 nov Gratis e-book over de voordelen van MAP
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov Unilever verwacht in 2023 eerste ijs met eiwitten uit precisiefermentatie
24 nov Enrico Food moderniseert en groeit met ERP van Aptean
24 nov Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
23 nov Omzetstijging van 10 procent voor Danish Crown
23 nov Colruyt test onbemand bezorgwagentje
23 nov Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”
23 nov LIVE WEBINAR | Hoe kunt u DE&I doorvoeren en tastbare voordelen behalen?
22 nov HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten
22 nov Danish Crown bouwt nieuwe vleeswarenfabriek in Engeland
22 nov Trendrapport | Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
22 nov Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
21 nov Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?