Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar

27-09 14:29 | bron: FoodPro Network Belgium

ZAANDAM - De AH Foundation, een samenwerkingsverband tussen Albert Heijn en groente- en fruitleveranciers in Afrika en Zuid-Amerika, bestaat 15 jaar. In 15 jaar tijd werden meer dan 150 programma's gerealiseerd voor lokale medewerkers en gemeenschappen op het gebied van gezondheid, huisvesting en onderwijs. Albert Heijn en de leveranciers binnen de AH Foundation vieren het jubileum met een volgende stap in de samenwerking waarmee nóg beter aangesloten wordt bij het duurzaamheidsbeleid en de missie van Albert Heijn: ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’

Bij de oprichting van de AH Foundation in 2007 lag de focus op basisbehoeften zoals onderwijs, gezondheidszorg en huisvesting. Zo werden samen met de lokale gemeenschappen diverse projecten gerealiseerd om huishoudens te voorzien van elektra, stromend water en sanitair en werden multifunctionele ontmoetingscentra gebouwd voor kinderopvang en schoolbegeleiding. Vanuit de gedachte dat voor de lokale bevolking verdere onafhankelijkheid belangrijk is, werden projecten toegevoegd gericht op het vergroten van de kansen op de arbeidsmarkt– bijvoorbeeld het opzetten van trainings- en opleidingscentra voor persoonlijke ontwikkeling. 

Nieuwe fase 
Met het 15-jarig jubileum is de tijd rijp voor een nieuwe fase in de samenwerking waarin de focus ligt op twee thema's: het verder verbeteren van de leefomstandigheden van medewerkers en ontwikkelingen gericht op het milieu die tegelijkertijd een positieve invloed hebben op het dagelijks leven van medewerkers. Een voorbeeld hiervan is het ondersteunen van leveranciers bij het omzetten van organisch afval in biogas waarmee gekookt kan worden. Of het aanbieden van trainingen aan medewerkers om hun positie te verbeteren. Met deze nieuwe richting sluit de AH Foundation nog beter aan bij de missie van Albert Heijn die bijdraagt aan een gezondere, duurzamere en socialere samenleving. 

Impactonderzoek 
Via onafhankelijk impactonderzoek wordt de komende periode meer inzicht verkregen in de sociale- en milieueffecten van de huidige inkoop- en productieprocessen van leveranciers binnen de AH Foundation. Op basis hiervan kunnen zij nieuwe voorstellen doen voor projecten die bijdragen aan bovengenoemde thema's. Met advies van ontwikkelingsorganisatie Cordaid, die de AH Foundation - tot 2020 onder de naam van ICCO - vanaf de start begeleidt en een representatieve groep medewerkers van de leverancier, wordt bepaald welke projecten gerealiseerd worden. 

 

Bron: Albert Heijn





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
30 nov Hazeleger Kaas: “Met de LeakMatic II koop je zekerheid”
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Zeelandia Group investeert in kunstmatige intelligentie (video)
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
28 nov LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
25 nov Gratis e-book over de voordelen van MAP
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov Unilever verwacht in 2023 eerste ijs met eiwitten uit precisiefermentatie
24 nov Enrico Food moderniseert en groeit met ERP van Aptean
24 nov Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
23 nov Omzetstijging van 10 procent voor Danish Crown
23 nov Colruyt test onbemand bezorgwagentje
23 nov Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”
23 nov LIVE WEBINAR | Hoe kunt u DE&I doorvoeren en tastbare voordelen behalen?
22 nov HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten
22 nov Danish Crown bouwt nieuwe vleeswarenfabriek in Engeland
22 nov Trendrapport | Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
22 nov Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
21 nov Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?