Chocomel komt met plantaardige variant

21-09 13:49 | bron: FoodPro Network Belgium

AMERSFOORT - Vanaf nu is Chocomel ook verkrijgbaar in een plantaardige variant. Het merk komt hiermee tegemoet aan de groeiende vraag naar plantaardige producten. Chocomel Plant-based is een plantaardige drank gemaakt op basis van cashewnoot en erwt. 

De lancering van Chocomel Plant-based is een grote stap voor het merk, vanwege de uitdaging om trouw te blijven aan de smaak die men al sinds 1936 van ‘De enige èchte’ gewend is. Chocomel testte daarom dranken op basis van verschillende plantaardige ingrediënten en legde deze voor aan een smaakpanel. Een basis van cashewnoot en erwt bleek de juiste formule: 97% van het smaakpanel gaf na het proeven aan dat het product voldoet aan de hoge verwachtingen.

Dustin Woodward, Managing Director FrieslandCampina Nederland: “We komen graag tegemoet aan de wens van veel consumenten om zuivel en plantaardige producten naast elkaar te gebruiken. Als voedingsbedrijf met een sterke kern in zuivel versterken we daarom ook ons plantaardige assortiment. Na een intensief testproces is het ons gelukt om voor de bekende smaak van Chocomel een perfecte plantaardige formule te ontwikkelen. Zo blijft ‘De enige échte’ echt voor iedereen.”

Een gevarieerd en gebalanceerd dieet is belangrijk. Daarom maakt FrieslandCampina naast producten van melk ook producten die afkomstig zijn van plantaardige ingrediënten als het daarmee voorziet in de behoefte van de consument, voor zowel professioneel gebruik als thuis op de keukentafel. Deze producten zijn verkrijgbaar onder verschillende merken. Zo lanceerde Friesche Vlag eerder dit jaar Barista Haver, een opschuimbare haverdrank gemaakt van 100% plantaardige ingrediënten.

Chocomel Plant-based is vanaf nu verkrijgbaar bij Picnic en vanaf half oktober bij alle supermarkten. Bezoek voor meer informatie www.chocomel.com.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
30 nov Hazeleger Kaas: “Met de LeakMatic II koop je zekerheid”
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Zeelandia Group investeert in kunstmatige intelligentie (video)
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
28 nov LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
25 nov Gratis e-book over de voordelen van MAP
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov Unilever verwacht in 2023 eerste ijs met eiwitten uit precisiefermentatie
24 nov Enrico Food moderniseert en groeit met ERP van Aptean
24 nov Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
23 nov Omzetstijging van 10 procent voor Danish Crown
23 nov Colruyt test onbemand bezorgwagentje
23 nov Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”
23 nov LIVE WEBINAR | Hoe kunt u DE&I doorvoeren en tastbare voordelen behalen?
22 nov HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten
22 nov Danish Crown bouwt nieuwe vleeswarenfabriek in Engeland
22 nov Trendrapport | Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
22 nov Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
21 nov Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?