Duitse mededingingsautoriteit onderzoekt verkoop van Duitse activiteiten FrieslandCampina

BONN - De Duitse mededingingsautoriteit Bundeskartellamt heeft wat meer tijd nodig om de effecten voor de concurrentie op de Duitse markt te onderzoeken van de geplande overname van de Duitse activiteiten van FrieslandCampina door de Theo Müller-groep.

De Theo Müller-groep wordt door de overname de eigenaar van productielocaties in Keulen, Heilbronn en Scefflenz. Ook neemt het bedrijf een reeks Duitse zuivelmerken van FrieslandCampina over waaronder de merken Landliebe en Tuffi. 

De onderzoeksprocedure van de Duitse mededingingsautoriteit begint na ontvangst van de volledige aanvraagdocumenten. Dat gebeurde op 19 augustus. De Duitse mededingingsinstantie heeft in eerste instantie een maand de tijd om de overname te onderzoeken. Indien er geen probleem blijkt te zijn voor de concurrentieverhoudingen, wordt binnen een termijn van één maand goedkeuring verleend. 

Wanneer het Bundeskartellamt een nader onderzoek noodzakelijk acht, wordt een formele hoofdonderzoeksprocedure gestart en wordt de termijn voor het onderzoek verlengd. Bij het voeren van een hoofdonderzoeksprocedure moet het Bundeskartellamt binnen vijf maanden na ontvangst van de volledige melding een beslissing nemen.





Laatste nieuws