Meer omzet voor Oatly

03-08 12:09 | bron: FoodPro Network Belgium

MALMÖ - Oatly heeft in het tweede kwartaal van 2022 voor 178 miljoen dollar omgezet. Dat betekent een groei van 22% in vergelijking tot dezelfde periode in 2021, aldus Oatly. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten nam de omzet van de van oorsprong Zweedse producent van dranken op basis van haver met 30% toe. Het verkochte volume nam met 27% toe tot 121 miljoen liter.

Oatly realiseerde in het tweede kwartaal een brutowinst van 28 miljoen dollar, tegenover 39 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De brutowinstmarge nam ook af, maar verbeterde wel ten opzichte van het eerste kwartaal van 2022. Het operationele bedrijfsresultaat EBITDA daalde met 43% en was 63 miljoen dollar negatief. Netto werd een verlies geleden van 72 miljoen dollar, tegen een verlies van 59 miljoen dollar in het tweede kwartaal van vorig jaar.

Oatly stelt de omzetverwachting voor heel 2022 naar beneden bij. Oatly rekent nu op een jaaromzet tussen de 800 miljoen en 830 miljoen dollar. Eerder werd een omzet van rond de 900 miljoen dollar als doel gesteld. Dat doel wordt bijgesteld vanwege de impact die de oorlog in Oekraïne, COVID-19 en de inflatie hebben op de omzet.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 okt Tesco verhoogt lonen voor derde keer en bevriest prijzen
05 okt Vloeistofdichte vloeren voor de voedingsindustrie
05 okt Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
04 okt Ton van Veen tijdelijk topman van Jumbo
04 okt Nestl├ę wil koffieteelt verduurzamen
04 okt HAK stopt productie tijdelijk vanwege energiekosten
04 okt Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
04 okt Training: Toegepaste microbiologie voor foodmanagers
03 okt EU-landbouwprijzen blijven stijgen in Q2 2022
03 okt Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
03 okt Effici├źnter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
30 sep Hoe food ERP je helpt met internationaal handelen
30 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
29 sep Just Eat Takeaway benoemt nieuwe directie en commissarissen
29 sep Delhaize opent grootste wijnbottelarij in Benelux
29 sep Staking bij Delhaize afgewend
29 sep In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
29 sep Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
28 sep Sojaproducenten VS maken herkomst sojabonen traceerbaar
28 sep Ahold Delhaize wil CEO Frans Muller herbenoemen
28 sep Carrefour ziet verbeteringen in de markt
28 sep Nieuwe dropvariant met zeewier
28 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
28 sep Training: BRC Global Standard Packaging materials
27 sep Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?