Unilever wil waarde creëren voor aandeelhouders
23 feb 2017 09:06
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM – Unilever gaat grondig onderzoeken welke opties het heeft om sneller waarde te creëren voor zijn aandeelhouders. Dit maakte Unilever zelf bekend. Vorige week deed de Amerikaanse branchegenoot Kraft Heinz een bod van 134 miljard euro op Unilever. Alhoewel Unilever geen voordelen zag van een fusie en het bod resoluut afsloeg, waren de aandeelhouders en beleggers wel enthousiast.
Analisten en ontevreden aandeelhouders hebben Unilever al vaker opgeroepen zich op te splitsen of verder te specialiseren. Volgens hen zou er te weinig synergie bestaan tussen de activiteiten op het gebied van verzorgings-, schoonmaak- en voedingsmiddelen. Het concern wil verder niet reageren op de plannen.
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan