Colruyt toont prijsreacties op concurrenten niet meer
bron: FoodPro Network Belgium
HALLE - Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen. Op de prijsetiketten in de schappen zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen acties staan voortaan in het rood.
“We beloven toch altijd de laagste prijzen”, aldus Colruyt, dus hoeft de supermarktketen niet langer expliciet te zeggen wanneer het zijn prijzen aanpast aan die van concurrenten. Vroeger werd dit steeds aangeduid op de etiketten in de schappen, maar dat zal voortaan niet meer het geval zijn. Volgens Colruyt is dat ook eenvoudiger voor klanten.
Alle prijzen, ook de reacties op de prijzen en acties van concurrenten, staan vanaf nu gewoon in het zwart op het prijsetiket. Alleen de eigen acties, “bovenop de laagste prijzen”, komen in het rood te staan. “We maken het voor onze klanten heel eenvoudig: elke dag de laagste prijzen, zwart op wit. En onze promo’s om zeker niet te missen zetten we in het rood”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere.
Het is de eerste keer in bijna 50 jaar dat het systeem verandert. Volgens Colruyt om tegemoet te komen aan de toegenomen focus op prijs. “We merken de voorbije maanden dat onze klanten een steeds grotere aandacht schenken aan prijs. De huidige context heeft een impact op de portemonnee van onze klanten en daar willen we bij Colruyt de nodige aandacht aan besteden”, aldus Van Wettere.
Colruyt maakt van de gelegenheid gebruik om te onderstrepen dat de prijzen bij de supermarktketen niet bepaald worden door de inkoopprijs, maar door de prijzen van de andere supermarkten in de buurt.
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan