Colruyt toont prijsreacties op concurrenten niet meer

25-05 13:59 | bron: FoodPro Network Belgium

HALLE - Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen. Op de prijsetiketten in de schappen zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen acties staan voortaan in het rood.

“We beloven toch altijd de laagste prijzen”, aldus Colruyt, dus hoeft de supermarktketen niet langer expliciet te zeggen wanneer het zijn prijzen aanpast aan die van concurrenten. Vroeger werd dit steeds aangeduid op de etiketten in de schappen, maar dat zal voortaan niet meer het geval zijn. Volgens Colruyt is dat ook eenvoudiger voor klanten.

Alle prijzen, ook de reacties op de prijzen en acties van concurrenten, staan vanaf nu gewoon in het zwart op het prijsetiket. Alleen de eigen acties, “bovenop de laagste prijzen”, komen in het rood te staan. “We maken het voor onze klanten heel eenvoudig: elke dag de laagste prijzen, zwart op wit. En onze promo’s om zeker niet te missen zetten we in het rood”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere.

Het is de eerste keer in bijna 50 jaar dat het systeem verandert. Volgens Colruyt om tegemoet te komen aan de toegenomen focus op prijs. “We merken de voorbije maanden dat onze klanten een steeds grotere aandacht schenken aan prijs. De huidige context heeft een impact op de portemonnee van onze klanten en daar willen we bij Colruyt de nodige aandacht aan besteden”, aldus Van Wettere.

Colruyt maakt van de gelegenheid gebruik om te onderstrepen dat de prijzen bij de supermarktketen niet bepaald worden door de inkoopprijs, maar door de prijzen van de andere supermarkten in de buurt.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
28 jun Lotus Bakeries koopt Britse snacksfabrikant
28 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
28 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
27 jun Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
27 jun Puratos neemt de Franse start-up Rapidle over
27 jun Printer voor vleesvervangers bijna gereed
27 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
24 jun Waakhond buigt zich over overname Mestdagh door Intermarché
24 jun Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
24 jun Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
24 jun Beheersing van materiaalbehoefteplanning: 5 sleutels voor voedingsmiddelen- en drankenbedrijven
24 jun De top 5 bevindingen bij FSSC audits
24 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
23 jun Kellogg Company wil zich opslitsen in drie onafhankelijke bedrijven
23 jun Mondelēz international neemt Clif Bar & Company over
23 jun Direct-to-Consumer modellen voor AGF-bedrijven
23 jun Utilizing NGS for Species Authentication in Insect-based Food and Feed
22 jun Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
22 jun 6 miljoen kapitaal voor Spaanse start-up Novameat
22 jun Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
22 jun Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
22 jun Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
21 jun Ook Heineken verhoogt prijzen
21 jun 30 juni: Verhoog winstgevendheid en efficiëntie met een Food ERP oplossing
21 jun Van land naar klant (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?