Gratis lunch Grubhub zorgt voor chaos

23-05 14:45 | bron: FoodPro Network Belgium

NEW YORK - Grubhub, vorig jaar juni overgenomen door Just Eat Takeaway en inmiddels weer in de verkoop, haalde vorige week een stunt uit in New York. Het idee was heel de stad een gratis lunch aan te bieden. Dat zorgde voor flink wat chaos.

Het plan was om 15 dollar korting te geven op iedere bestelling tussen 11 uur 's ochtends en 2 uur 's middags, aldus The Guardian. Grubhub kwam op het idee door een klantenonderzoek waaruit bleek dat 69% van de New Yorkers aangaf niet te lunchen. Omdat de maaltijdbezorger zelf op zoek is naar meer klanten en meer bestellingen leek dat een prima plan.

Maar Grubhub had buiten de hongerige New Yorker gerekend. In plaats van de verwachte verdubbeling van het aantal bestellingen per minuut werd Grubhub overstroomd met meer dan het zesvoudige (6.500 bestellingen per minuut). Ook de restaurants én de fietskoeriers kregen te maken met ongekende hoeveelheden orders. Jammer genoeg waren die lang niet allemaal op de hoogte van de campagne. 

Uiteindelijk wist Grubhub 450.000 gratis lunch bestellingen te verwerken. Sommige klanten moesten uren op hun bestelling wachten, niet alleen omdat restaurantkeukens overweldigd werden door de bestellingen en vaak onvoldoende voorraad hadden en daarom maar vroegtijdig hun deuren sloten. Maar ook omdat er niet voorzien was in extra fietskoeriers. Voor de Grubhub bezorgers in New York die wel reden, was het een topdag, met verdiensten tot in de honderden dollars.

Maar omdat de app haperde, stonden veel bezorgers ook met lege handen, voor gesloten restaurants, of zonder afleveradres. De Grubhub-app raakte zo overbelast dat er moeilijk op in te loggen viel, met als gevolg dat in andere delen van het land de app ook niet meer bereikbaar was. 

Grubhub trok zelf het boetekleed aan. Dave Tovar, senior vice president communications and government relations, doet dat in The Washington Post. "Het was niet onze bedoeling om de restaurants een dreun te verkopen en ze volledig te overspoelen op de manier zoals het gegaan is. Dus nemen we nu meteen contact met ze op, om ervoor te zorgen dat ze van ons horen, en van de gelegenheid gebruik maken om ons te verontschuldigen voor eventuele onbedoelde gevolgen."





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
29 jun Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
29 jun De juiste vloer: doorslaggevend voor de voedselveiligheid
28 jun Lotus Bakeries koopt Britse snacksfabrikant
28 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
28 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
27 jun Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
27 jun Puratos neemt de Franse start-up Rapidle over
27 jun Printer voor vleesvervangers bijna gereed
27 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
24 jun Waakhond buigt zich over overname Mestdagh door Intermarché
24 jun Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
24 jun Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
24 jun Beheersing van materiaalbehoefteplanning: 5 sleutels voor voedingsmiddelen- en drankenbedrijven
24 jun De top 5 bevindingen bij FSSC audits
24 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
23 jun Kellogg Company wil zich opslitsen in drie onafhankelijke bedrijven
23 jun Mondelēz international neemt Clif Bar & Company over
23 jun Direct-to-Consumer modellen voor AGF-bedrijven
23 jun Utilizing NGS for Species Authentication in Insect-based Food and Feed
22 jun Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
22 jun 6 miljoen kapitaal voor Spaanse start-up Novameat
22 jun Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
22 jun Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
22 jun Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
21 jun Ook Heineken verhoogt prijzen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?