Ook Panos stapt in e-commerce

NINOVE - Panos gaat een webshop openen. Daarmee mikt de bakkerijketen in de eerste plaats op de bedrijvenmarkt. La Lorraine Bakery Group, eigenaar van Panos, waarschuwt daarnaast voor flinke prijsverhogingen.

De Panos broodjeszaken hebben de coronapandemie relatief goed doorstaan en zullen in 2022 volledig herstellen van de negatieve corona-effecten, meldt het bedrijf in een persbericht. Panos heeft zijn aanbod met succes vernieuwd, plant een belangrijk aantal winkelopeningen op strategische locaties, en zet in op de digitalisering van haar winkelconcepten.

De verkoop via e-commerce en bezorgpartners moet zorgen voor een belangrijke groei: “We richten ons vooral op bedrijven die ontbijt of lunch kunnen bestellen voor hun personeel. Het wordt dan geleverd door een fietskoerier van Deliveroo of Uber Eats”, aldus CEO Guido Vanherpe tegen De Tijd.

Vanherpe waarschuwt daarnaast voor kostenstijgingen: tarwe, plantaardige oliën, karton, energie én personeelskosten gaan de hoogte in. “Dat heb ik nog nooit meegemaakt in de 27 jaar dat ik CEO ben.” La Lorraine zal die stijgende kosten noodgedwongen doorrekenen aan de supermarkten: “Wij kunnen geen marge opgeven, omdat we moeten kunnen investeren. Supermarkten staan er vaak zelf op dat we investeren, onder meer in innovatie en duurzaamheid.”

De omzet van La Lorraine steeg met 19% tot 885 miljoen euro. Voor dit jaar verwacht het bedrijf opnieuw een sterke volumegroei ondanks de oorlog in Oekraïne, waardoor de export naar Rusland en de bouw van een nieuwe productielocatie nabij Moskou 'on hold' werd geplaatst.

 

Foto: Panos





Laatste nieuws