Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK

20-01 08:07 | bron: FoodPro Network Belgium

LONDEN - Unilever wil niet meer dan 50 miljard pond (circa 60 miljard euro) voor de consumententak van GlaxoSmithKline (GSK) betalen, zo heeft het inmiddels volledig Britse bedrijf laten weten. Unilever benadrukt dat het "strikte financiële discipline" zal blijven nastreven voor zijn aandeelhouders. De consumententak van GSK maakt onder meer de Advil-pijnstillers en Aquafresh-tandpasta.

Unilever ging op dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. Het aandeel daalde 3,5%, onder meer omdat kredietbeoordelaar Fitch waarschuwde dat een overname van die tak van GSK tot een slechtere rating kan leiden. Dat zou betekenen dat Unilever meer geld moet betalen om geld te lenen.

Beleggers zijn niet heel enthousiast over een mogelijke overname. Een dag eerder daalde Unilever al bijna 7% nadat het nieuws van de overname in het weekend bekend was geworden. GSK en minderheidsaandeelhouder Pfizer zijn tot nu toe nog niet met het bod van 50 miljard pond akkoord gegaan.

Unilever wil naar eigen zeggen zijn aandacht verleggen naar productgroepen waar meer winst te halen valt. Unilever wil dan ook afscheid nemen van merken die niet meer binnen de strategie passen. Om welke merken het gaat, zegt Unilever niet.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 mei Getir ontslaat wereldwijd duizenden medewerkers
27 mei De voordelen van ERP voor voedingsmiddelenbedrijven
27 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
25 mei Colruyt toont prijsreacties op concurrenten niet meer
25 mei De Braacken Groente & Fruit: De noodzaak voor kwalificatie 'Groenteman met ster'
25 mei Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
24 mei ING: 'Hoge inflatie kan verduurzaming in voedingsketens hinderen'
24 mei Danone wil zuivelfabriek in het noorden van Spanje sluiten
24 mei V-Label kwaliteitscontrole
24 mei Vacature: Senior Accountmanager
23 mei Gratis lunch Grubhub zorgt voor chaos
23 mei Peace of Meat en Enough tekenen strategische overeenkomst
23 mei Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
23 mei Vacature: Quality Assurance (QA) Consultant regio Vlaams-Brabant/ Brussel
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn
19 mei Afval bestrijden met food-specifiek ERP
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?