Whitepaper: Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021

26-11 11:35 | bron: FoodPro Network Belgium

ETTEN-LEUR - Om voorop te blijven lopen en op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedings- en drankenindustrie, is het essentieel om uw activiteiten op de vraag af te stemmen en een gezonde winst te behouden. En hoewel er de afgelopen jaren al veel belangrijke verschuivingen in het landschap zijn geweest, kunnen die de komende jaren nog meer verstoring veroorzaken. Waarbij de voedselveiligheidsvoorschriften veeleisender worden en opkomende technologieën van invloed zijn op traceerbaarheid en duurzaamheidsinspanningen.

We wilden meer weten over de impact van deze voortdurende veranderingen op de toekomstige strategie van voedings- en drankenbedrijven. We hebben IDC de opdracht gegeven om dit whitepaper te schrijven: Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021. De bevindingen zitten vol inzichten die een mooi beeld vormen voor het toekomstperspectief.

Een aantal van de meeste veelzeggende statistieken van het whitepaper:

  • Duurzaamheid was voor de respondenten de belangrijkste trend om prioriteit te geven in het komende jaar, waarbij 39% het als de belangrijkste trend selecteerde, vlak voor regelgeving en compliance (37%) en gezondheid en veiligheid van werknemers (37%)
  • Voedselveiligheid en traceerbaarheid werden gekozen als het meest cruciale risico om te beperken, waarbij 37% van de respondenten aangaf dat dit een kritische overweging was, maar duurzaamheid bleef niet ver achter met 34%
  • 45% van de respondenten gaf aan dat verandering in de vraag van de consument een van de meest impactvolle ontwikkelingen zou zijn in de komende 5 jaar, waar duurzaamheid (42%) en opkomende technologie (40%) er vlak achter volgen
  • 43% van de respondenten denkt dat toekomstige wereldwijde disrupties de komende 5 jaar een van de krachtigste bedreigingen vormen voor de activiteiten van hun voedings- en drankenbedrijf, wat aantoont dat voorbereiding en bewustzijn nog belangrijker zijn

Download hier uw gratis exemplaar van het IDC Whitepaper, Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021, voor meer informatie over de volledige bevindingen.

 

Bron: Schouw Informatisering from Aptean - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 jan 'Bain Capital en Carlyle hebben interesse om Friso van FrieslandCampina over te nemen'
24 jan Aldi stopt samenwerking met Deliveroo in Verenigd Koninkrijk
24 jan Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
24 jan Ethyleenoxide, what’s next?
21 jan Wederom topjaar voor Deliveroo
21 jan Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn
21 jan Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben
21 jan Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
20 jan Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
20 jan Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK
20 jan Investering van 25 miljoen voor Franse vleesvervangersproducent La Vie
20 jan Webinar: De nieuwste generatie software voor de digitalisering van jouw foodbedrijf
20 jan 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
19 jan Metro zoekt koper voor Belgische winkels
19 jan Fevia: 'Omikron heeft behoorlijke impact op Belgische voedingsindustrie'
19 jan De nieuwste generatie ERP software voor de digitalisering van jouw voedselbedrijf
19 jan Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
18 jan Aldi opent eerste kassaloze winkel
18 jan Is vertical farming echt het antwoord op het waarborgen van de voedselzekerheid in de wereld?
18 jan Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
18 jan Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
17 jan Walmart wil eigen cryptomunt en NFT’s
17 jan Unilever heeft miljarden over voor consumententak GSK
17 jan Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
14 jan Lege schappen bij Mere in Verenigd Koninkrijk
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?