Veel voedingsbedrijven kondigen prijsverhogingen aan
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Verschillende voedingsbedrijven kondigen prijsverhogingen aan. Onder meer Kraft Heinz, diepvriesgroentebedrijf Ardo, Lotus Bakeries, GBfoods en PepsiCo hebben in de afgelopen weken gemeld dat ze hun prijzen met minimaal 5% gaan verhogen. Ook Dr. Oetker en Procter & Gamble voorzien prijsstijgingen voor hun producten.
De voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties FAO stelde onlangs vast dat de prijzen van granen en oliën hun hoogste peil in 10 jaar hebben bereikt. Tijdens de coronapandemie is in veel landen de productie van agrarische grondstoffen gedaald. Nu de economieën weer op gang komen, kan het aanbod de toenemende vraag niet aan.
Veel supermarkten ondervinden een sterke concurrentie en proberen daarom de prijzen nog zo laag mogelijk te houden. Door de dunne marges lijkt de kans groot dat consumenten de prijsstijgingen de komende tijd toch zullen gaan voelen.
Zie ook: Voedselprijzen zijn afgelopen jaar met 33 procent gestegen
Laatste nieuws
-
19 mrt Groep aandeelhouders wil dat Nestlé meer inzet op gezonder aanbod
-
19 mrt Webinar | Stroomlijn uw bakkerij en zoetwarenprocessen met allergenen- en voorraadbeheer
-
19 mrt 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
19 mrt Speed Up NPD: Beat the Market with Innovation
-
18 mrt Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
18 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
18 mrt Boodschappen doen in Montenegro
-
18 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
15 mrt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
15 mrt Onderzoek: Britten het meest kwijt voor boodschappen in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan