Kraft Heinz waarschuwt voor hogere voedselprijzen

11-10 15:49 | bron: FoodPro Network Belgium

CHICAGO - Miguel Patricio, topman van voedselgigant Kraft Heinz, waarschuwt voor stijgende voedselprijzen wereldwijd. 

In een gesprek met de BBC zegt de Kraft Heinz topman dat het Amerikaanse bedrijf de prijzen in verschillende landen verhoogt. Meer dan de helft van de Kraft Heinz-producten zijn op de thuismarkt al duurder geworden, en hetzelfde staat op andere plekken in de wereld te gebeuren. "We verhogen de prijzen, waar nodig, over de hele wereld".

Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN hebben de prijzen van ingrediënten zoals granen en oliën hun hoogste prijs in 10 jaar bereikt. Tijdens de coronapandemie is in veel landen de productie van grondstoffen gedaald. Maatregelen om het coronavirus onder controle te krijgen, maar ook ziekte, beperkten de productie en levering van grondstoffen.

Nu de economieën weer op gang zijn gekomen, heeft het aanbod van deze producten de terugkerende vraag niet kunnen bijhouden, wat zorgt voor hogere prijzen. Bovendien zijn ook de lonen, door de krapte op de arbeidsmarkt, en de energieprijzen gestegen.

“De consument zal moeten wennen aan hogere voedselprijzen, aangezien de wereldbevolking toeneemt, terwijl de hoeveelheid land waarop voedsel kan worden verbouwd, beperkt is," aldus Patricio.

Toch moeten niet alle kostenstijgingen aan de consument worden doorgerekend, aldus de Kraft Heinz topman. "Ik denk dat het aan ons, aan de industrie en aan de andere bedrijven is om te proberen deze prijsstijgingen tot een minimum te beperken." In dat opzicht verwacht hij op wat langere termijn ook veel van de technologische vooruitgang, waardoor de productiviteit in de voedselproductie nog kan verbeteren.

Eerder kondigde ook Coca-Cola en PepsiCo prijsstijgingen aan.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 okt Europees Parlement steunt 'Van boer tot bord'-strategie van Europese Commissie
20 okt Anthony Botelberge volgt Jan Vander Stichele op als Fevia-voorzitter
20 okt Veel voedingsbedrijven kondigen prijsverhogingen aan
20 okt Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
20 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
19 okt Supermarktfamilie Colruyt koopt Santos Bikes
19 okt Omzet Danone groeit met 3,8 procent
19 okt DSM rondt overname van First Choice Ingredients af
19 okt Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
19 okt EFSA ontwikkelt tool voor vaststellen THT- of TGT-datum
18 okt Free From Functional & Health Ingredients 2021: Inzicht in de belangrijkste voedingstrends -nu én over vijf jaar
18 okt Koffie wordt duurder en minder lekker
18 okt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
18 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
15 okt Logistieke problemen Carrefour nog niet opgelost
15 okt Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
15 okt Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
14 okt Redefine Meat heeft grootse internationale plannen
14 okt Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn
14 okt Anticiperen op wettelijke consequenties Farm to Fork Strategy
14 okt Het recept voor de drielaagstaart die Supply Chain Planning heet
13 okt EU zet stap in 'worstenoorlog' met Britten
13 okt Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien
13 okt Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 okt Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?