Wereldwijde consensus over bedrijfsdefinitie gepersonaliseerde voeding

WAGENINGEN - Vandaag brengt Foodvalley NL, samen met 53 stakeholders, van industrie tot academische wereld en van start-ups tot corporates, een position paper uit over gepersonaliseerde voeding. Aanleiding voor het position paper Personalised Nutrition waren interviews van Foodvalley onder meer dan 100 stakeholders waaruit bleek dat er grote behoefte is aan afstemming over de definitie, status en toekomstmogelijkheden van gepersonaliseerde voeding. 

Naast een bedrijfsdefinitie geeft de position paper Personalised Nutrition ook inzicht in winstgevende bedrijfsmodellen, de gezamenlijke ecosysteeminnovatie, en geeft het duidelijkheid over de data- en IT-infrastructuur, de minimaal benodigde wetenschap en het wettelijk kader.

Gepersonaliseerde voeding is een jong en groeiend segment. Het grootste deel van de groei van gepersonaliseerde voeding zal zich voordoen in het segment van dynamische digitale platforms waar de consumenten informatie en motivatie kunnen vinden die past bij hun persoonlijke doelstellingen. Nichemarkten met gespecialiseerde spelers die één-op-één communiceren met goed geïnformeerde klanten zullen blijven bestaan.

Om de voorspelde toekomstige groei te realiseren, is gezamenlijke en multidisciplinaire innovatie nodig. Hiervoor zijn gestructureerde en vraaggestuurde investeringen nodig, zowel uit het publieke als private domein. Ook beleid en wetgeving ter ondersteuning van gepersonaliseerde voedings, alsmede de opleiding van de professionals op het gebied van gepersonaliseerde voeding van de toekomst zijn daarbij belangrijk. 

Download het position paper Personalised Nutrition hier.

 

Foto: Foodvalley





Laatste nieuws