Albert Heijn laat merkfabrikanten online adverteren

ZAANDAM - Albert Heijn toont als eerste supermarktketen gesponsorde zoekresultaten online en in de app. Merkfabrikanten kunnen advertentieruimte kopen voor hun producten, vergelijkbaar met het systeem van Google AdWords.

De supermarktketen breidt haar afdeling Media Services uit met online advertentie mogelijkheden. Leveranciers kunnen voortaan betalen om hun producten duidelijker in beeld te brengen in de zoekresultaten van de consument. De merkfabrikant kiest zelf bij welke zoekwoorden hij wil verschijnen en hoeveel hij daarvoor per klik wil betalen. 

Achter de schermen zal dan een automatisch biedingsproces in gang worden gezet, zodat bij elke zoekopdracht steeds de meest betalende advertenties verschijnen. Emerce schat dat per pagina minimum twee reclameposities te koop zijn. Consumenten treffen de reclames gewoon tussen de andere zoekresultaten aan, maar door de aanduiding ‘sponsored product’ zijn ze wel herkenbaar.

“Online boodschappen doen is razend populair. Er zijn al meer dan drie miljoen online AH-shoppers”, introduceert mediastrateeg Gadiza Saaidi de nieuwe dienst van Albert Heijn op LinkedIn. Met deze gesponsorde productadvertenties kunnen merkfabrikanten die klanten beter bereiken en meer zichtbaarheid krijgen voor hun product, luidt het. De partners die de spits afbijten zijn Heineken, FrieslandCampina, Perfetti Van Melle, Mondelēz en Unilever.





Laatste nieuws