Free From Functional & Health Ingredients 2021: Inzicht in de belangrijkste voedingstrends -nu én over vijf jaar

18-10 14:47 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - Steeds meer consumenten denken na over waar hun eten vandaan komt en vooral over wát erin zit. Tegelijkertijd blijven smaak en structuur heel belangrijk. Om de juiste, smaakvolle producten sneller in de schappen en op de menukaarten te krijgen, creëert Free From Functional & Health Ingredients 2021 een unieke verbindingsplek voor foodprofessionals uit alle vakgebieden.

In 2040 is circa zestig procent van de vleesproducten op basis van plantaardig of gekweekt materiaal, blijkt uit een analyse van consultatiebedrijf AT Kearney. Nu al willen steeds meer consumenten dat restaurants en supermarkten meer plantaardig eten gaan aanbieden en het aanbod stijgt dan ook in rap tempo.

De brug tussen techniek en retail/foodservice

Om het retail-, horeca- en foodserviceassortiment nog beter te laten aansluiten op de daadwerkelijke vraag, nu en in de toekomst, koppelt de Free From Amsterdam-vakbeurs editie 2021 potentiële zakenpartners aan elkaar. Van voedingstechnologen tot fabrikanten, marketeers, inkopers en category managers. “De vakbeurs slaat de vaak nog missende brug tussen techniek en retail/foodservice’, verklaart organisator Ronald Holman van Expo Business Communications. “Producten met zo min mogelijk bewerking en kunstmatige toevoegingen worden steeds meer mainstream en hier wil je als foodprofessional op inspelen. Maar wél met producten die daadwerkelijk relevant zijn en zorgen voor waardecreatie. Free From Functional & Health Ingredients 2021, op 23 en 24 november a.s. in de RAI Amsterdam, geeft daarom inzicht in de belangrijkste voedingstrends nu, én in wat er over vijf jaar in de schappen ligt. De expo biedt een netwerkplatform voor foodprofessionals uit alle vakgebieden, zowel nationaal als internationaal.

De nieuwste productinnovaties

Tijdens de Free From Amsterdam editie 2021 presenteren honderden (inter)nationale fabrikanten en handelaren in voedingsmiddelen en dranken hun nieuwste productinnovaties. Relevante producten, die klaar staan om in de supermarkt- en foodserviceschappen te worden geplaatst, en op de menukaarten van cateringbedrijven en bezorgservices. De vakbeurs verbindt potentiële foodzakenpartners en inspireert met conferences van tientallen toonaangevende sprekers van prestigieuze instellingen en bedrijven.  

What’s in it for me?

Free From Functional & Health Ingredients 2021 geeft inzicht in zowel de laatste als toekomstige trends op het vlak van lactose-, gluten-, suikervrije en plantaardige producten, biologisch, vega(n), proteïne transitie, functionele voeding en ingrediënten. Voor foodprofessionals, inkopers en category managers biedt de expo inzicht in de trends die horen bij de gezonde lifestyle van de consument. En de juiste connecties om de hierop aansluitende producten in de schappen te krijgen. Voor exposanten vormt het vak-evenement een uitgelezen kans om hun meest innovatieve en trendy foodproducten te presenteren aan duizenden (inter)nationale foodprofessionals, inkopers en category managers.

“Het is onze missie om connecties mogelijk te maken en beter zakendoen voor retail, horeca en foodservice te stimuleren, in een zich razendsnel ontwikkelende markt”, aldus Holman.

Meer informatie en tickets: https://nl.freefromfoodexpo.com/home/

Gratis entree tot 24 oktober 2021





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
02 dec JBS wordt grootaandeelhouder van Spaanse kweekvleesproducent
02 dec Bierprijs omhoog in het nieuwe jaar
02 dec Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
02 dec Foodmerken zien brood in mukbang
01 dec Nederlanders openen Belgische Jumbo in Bree
01 dec Avebe verhoogt productie van aardappeleiwit flink om te voldoen aan de marktvraag
01 dec FrieslandCampina Ingredients biedt eerste plantaardige producten aan
01 dec Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
01 dec SGS Digicomply (video)
30 nov Rabobank: 'Voedselprijzen blijven hoog in 2022'
30 nov Ook Sainsbury's opent eerste kassaloze winkel
30 nov ADM rondt overname van Sojaprotein af
30 nov “Wat eten we morgen?” Fevia lanceert nieuwe duurzaamheidsroadmap van de Belgische voedingsindustrie
30 nov Delino een mosterdgele vloer op maat van elke saus (video)
30 nov Whitepaper Allergenenmanagement
29 nov Regelmatig vermoedens van fraude bij handel in kruiden en specerijen
29 nov DSM neemt Noors bedrijf Vestkorn Milling over
29 nov Grote reorganisatie bij Carrefour in Italië
29 nov Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
29 nov Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
26 nov Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
26 nov Whitepaper: Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021
26 nov Vion zet volgende stap en blijft CO2-uitstoot aanzienlijk verlagen
26 nov Naleving van wet- en regelgeving in de voedingsmiddelenindustrie
26 nov Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?