Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël

17-09 08:35 | bron: FoodPro Network Belgium

TRENTON - De Amerikaanse staat New Jersey verkoopt zijn belangen in Unilever. Dit vanwege de eerdere beslissing van Ben & Jerry's, dat onderdeel is van Unilever, om de verkopen van ijs in Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied te stoppen.

Voor Ben & Jerry's is de verkoop van ijs in de gebieden niet in lijn met de waarden van het bedrijf. Het merk is eigendom van Unilever, maar heeft vergaande autonomie en een activistisch imago. Ben & Jerry's staat bekend om zijn inzet voor sociale rechtvaardigheid. Het ijsmerk spande zich recentelijk in voor de Black Lives Matter-beweging, lhbtiq+-rechten en hervorming van de verkiezingsfinanciering.

Ben & Jerry's werd in 2000 door Unilever overgenomen. In de koopovereenkomst was afgesproken dat het bedrijf autonomer kan opereren dan andere ondernemingen binnen Unilever. Zo heeft het bedrijf een onafhankelijk bestuur dat de bevoegdheid heeft om te beslissen over de maatschappelijke missie, de merkintegriteit en het beleid van het bedrijf.

Arizona zei eerder deze maand al dat het om vergelijkbare redenen als New Jersey voor 143 miljoen dollar aan Unilever-belangen zou verkopen. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 okt Europees Parlement steunt 'Van boer tot bord'-strategie van Europese Commissie
20 okt Anthony Botelberge volgt Jan Vander Stichele op als Fevia-voorzitter
20 okt Veel voedingsbedrijven kondigen prijsverhogingen aan
20 okt Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
20 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
19 okt Supermarktfamilie Colruyt koopt Santos Bikes
19 okt Omzet Danone groeit met 3,8 procent
19 okt DSM rondt overname van First Choice Ingredients af
19 okt Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
19 okt EFSA ontwikkelt tool voor vaststellen THT- of TGT-datum
18 okt Free From Functional & Health Ingredients 2021: Inzicht in de belangrijkste voedingstrends -nu én over vijf jaar
18 okt Koffie wordt duurder en minder lekker
18 okt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
18 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
15 okt Logistieke problemen Carrefour nog niet opgelost
15 okt Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
15 okt Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
14 okt Redefine Meat heeft grootse internationale plannen
14 okt Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn
14 okt Anticiperen op wettelijke consequenties Farm to Fork Strategy
14 okt Het recept voor de drielaagstaart die Supply Chain Planning heet
13 okt EU zet stap in 'worstenoorlog' met Britten
13 okt Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien
13 okt Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 okt Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?