DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
bron: FoodPro Network Belgium
DELFT - Meatable slaat de handen ineen met DSM om groeimedia voor kweekvlees te ontwikkelen. Groeimedia, vloeistoffen gevuld met onder meer koolhydraten, eiwitten, vitamines en zouten, vormen circa 50 tot 90% van de kosten op de productie van gecultiveerd vlees. Er wordt hard gezocht naar (technologische) doorbraken om die kosten flink te drukken.
De samenwerking tussen Meatable en DSM richt zich niet uitsluitend op een goedkopere productie van groeimedia voor gecultiveerd vlees. Meatable en DSM trekken ook samen op in de ontwikkeling van gecultiveerd vlees dat qua smaak en structuur precies overeenkomt met die van conventioneel vlees.
DSM droeg eerder al bij aan de ontwikkeling van het gecultiveerde vlees van Meatable: DSM Venturing, de investeringstak van Koninklijke DSM, maakt deel uit van een consortium van financiers dat bijdroeg aan de recente kapitaalinjectie van 47 miljoen dollar in het kweekvleesbedrijf.
Foto: Meatable
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan