Albert Heijn rond overname DEEN af

13-09 09:44 | bron: FoodPro Network Belgium

ZAANDAM - Samen met DEEN, Vomar Voordeelmarkt en DekaMarkt heeft Albert Heijn de transactie voor de overname van DEEN afgerond. Dit is tevens het startschot voor de ombouw van de 38 DEEN-winkels in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en Overijssel. Klanten van deze winkels kunnen straks terecht bij Albert Heijn-winkels waar ze het beste van twee werelden vinden: al het lekkere van Albert Heijn en het goede van DEEN, aldus Albert Heijn op haar website. Op 22 september opent de eerste winkel in Avenhorn. 

Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: “Albert Heijn en DEEN zijn uit hetzelfde hout gesneden. We zijn al generaties lang – DEEN 88 en Albert Heijn al bijna 135 jaar – kind aan huis bij veel Nederlandse gezinnen. Ik vind het dan ook een eer dat wij 38 DEEN-winkels, de bloemencentrale en het distributiecentrum voort mogen zetten. Een mooie stap in onze ambitie om er altijd en overal voor onze klanten te zijn, ook in Noord-Holland waar de meeste DEEN-winkels zitten. Ik kijk uit naar de samenwerking met onze nieuwe collega's.”

Het beste van twee werelden 
De winkels krijgen de nieuwe formule met veel ruimte voor vers, gezond en lekker eten. Ook brengt Albert Heijn vernieuwing met zelfscankassa's, de Albert Heijn app en uitbreiding van het bezorggebied. Tegelijkertijd blijft het goede van DEEN behouden.

Marit van Egmond: “We vinden het belangrijk dat klanten van DEEN zich thuis voelen bij ons. Zij zien straks hun vertrouwde winkelteam terug en we laten bijvoorbeeld de bloemen- en plantenafdeling helemaal zoals die is. We voegen die overigens ook toe aan Albert Heijn-winkels in de regio zodat al onze klanten kunnen genieten van de prachtige bloemen en planten.”

Producten waar veel DEEN-klanten verknocht aan zijn, krijgen een plek in de nieuwe Albert Heijn-winkels. Denk aan regionale producten zoals West-Fries brood en de krustiebroodjes van Bakkerij Pater, Leeghwater bier uit De Rijp en daarnaast nog vele andere regionale producten die perfect passen in het assortiment Streeckgenoten van Albert Heijn. Bovendien is er goed nieuws voor DEEN-klant Quinten Warner uit Purmerend: Albert Heijn neemt de knoflooksaus waarvoor hij eerder dit jaar 4.000 handtekeningen verzamelde op in het assortiment. 

Albert Heijn blij met nieuwe collega’s
Albert Heijn krijgt er zo’n 4.700 collega’s bij vanuit DEEN-winkels, de bloemencentrale, het vers-DC en de droge kruidenierswaren-centrale. De nieuwe collega’s worden stap voor stap meegenomen in de verandering en krijgen een warm onthaal bij Albert Heijn. Speciale teams staan klaar om elke winkel te helpen voor, tijdens en na de ombouw.

Marit van Egmond: “Tijdens mijn bezoeken aan de DEEN-winkels en de bloemencentrale heb ik veel van onze nieuwe collega's ontmoet en ik was onder de indruk van de bevlogenheid en het teamgevoel. Samen maken we er een fantastische toekomst van.” 

Collega's van de niet-voortgezette activiteiten - zoals het hoofdkantoor in Hoorn - worden zoveel mogelijk begeleid naar ander werk. Als zij dat willen, krijgen collega’s een baan aangeboden bij Albert Heijn, Vomar Voordeelmarkt, DekaMarkt of een van hun partners. Medewerkers worden allemaal persoonlijk geïnformeerd over wat de verandering voor hen betekent.

 

Bron: Albert Heijn





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 okt Europees Parlement steunt 'Van boer tot bord'-strategie van Europese Commissie
20 okt Anthony Botelberge volgt Jan Vander Stichele op als Fevia-voorzitter
20 okt Veel voedingsbedrijven kondigen prijsverhogingen aan
20 okt Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
20 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
19 okt Supermarktfamilie Colruyt koopt Santos Bikes
19 okt Omzet Danone groeit met 3,8 procent
19 okt DSM rondt overname van First Choice Ingredients af
19 okt Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
19 okt EFSA ontwikkelt tool voor vaststellen THT- of TGT-datum
18 okt Free From Functional & Health Ingredients 2021: Inzicht in de belangrijkste voedingstrends -nu én over vijf jaar
18 okt Koffie wordt duurder en minder lekker
18 okt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
18 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
15 okt Logistieke problemen Carrefour nog niet opgelost
15 okt Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
15 okt Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
14 okt Redefine Meat heeft grootse internationale plannen
14 okt Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn
14 okt Anticiperen op wettelijke consequenties Farm to Fork Strategy
14 okt Het recept voor de drielaagstaart die Supply Chain Planning heet
13 okt EU zet stap in 'worstenoorlog' met Britten
13 okt Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien
13 okt Nestlé test blockchaintechnologie in Nieuw-Zeeland en Latijns-Amerika
13 okt Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?