In Europa gebruikt 9% van mensen dagelijks suikerhoudende frisdranken

27-07 13:53 | bron: FoodPro Network Belgium

LUXEMBURG - In 2019 dronk 9% van de mensen van 15 jaar en ouder in de EU dagelijks met suiker gezoete frisdranken, 6% deed dat 4 tot 6 keer per week en 19% dronk deze frisdranken 1 tot 3 keer per week. Hierover bericht het Europese bureau voor statistiek Eurostat vandaag.

Van de Europese mannen gebruikt 12% dagelijks met suiker gezoete frisdranken en bij vrouwen ligt dat op 7%. Daarnaast is er een link met de leeftijd. Onder de 15- tot 24-jarigen gebruikt 14% dagelijks suikerhoudende frisdranken. Bij mensen boven de 65 jaar is dat circa 5%.

Het aandeel mensen dat dagelijks met suiker gezoete frisdranken drinkt lag in 2019 het hoogste in België en het laagste in Estland. In België was dat aandeel 20% en in Estland slechts 2%. Voor Nederland is dat cijfer niet bekend.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
17 sep Tweede Amerikaanse staat verkoopt belang in Unilever vanwege ijsboycot Israël
17 sep Voedselveiligheid in tijden van crisis: heeft de pandemie onze aanpak veranderd?
17 sep NIZO wijst op risico voor microbiële besmetting in plantaardige ingrediënten
16 sep DSM en Meatable gaan kweekvleesmedium verder ontwikkelen
16 sep Picnic haalt 600 miljoen euro groeigeld op
16 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
16 sep Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
15 sep Iglo eigenaar stapt in markt van laboratorium vis
15 sep Belgen kochten meer voeding en alcohol
15 sep Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
15 sep Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
14 sep Zuivelproducent Formo haalt 50 miljoen dollar aan groeigeld op
14 sep Vion: lening gekoppeld aan duurzaamheid
14 sep DSM gooit strategie om en gaat zich alleen richten op gezondheid, voeding en biowetenschappen
14 sep Het beheer van productinformatie bij Foodservice bedrijf Bidfood N.V. in de kijker
14 sep Allergenenmanagement: een wereld te winnen
13 sep Plantible haalt nog eens 21,5 miljoen dollar op
13 sep Albert Heijn rond overname DEEN af
13 sep Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben
13 sep Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
10 sep Carrefour komt met eigen flitsbezorgdienst
10 sep Strijd om Morrisons barst los
10 sep Nice to Meat haalt revolutionair Zwitsers LUMA-vlees naar Benelux
10 sep Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
10 sep Het samenspel tussen operations & supply chain én finance is essentieel
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?