Flinke omzetstijging voor Coca-Cola
bron: FoodPro Network Belgium
ATLANTA - Nu op veel plekken in de wereld de coronamaatregelen worden versoepeld, verkoopt Coca-Cola flink meer frisdrank. Dat merkt het bedrijf in de omzet. Deze steeg in het tweede kwartaal met 42% tot circa 8,5 miljard euro. Dat is ongeveer hetzelfde niveau als in 2019.
De omzet daalde in dezelfde periode vorig jaar nog hard. Dat was te wijten aan een lagere consumptie buitenshuis door horecasluitingen en de annulering van veel evenementen over de hele wereld. Normaal gesproken is dat goed voor de helft van de omzet van Coca-Cola.
Ook de winst van Coca-Cola was het afgelopen kwartaal flink hoger dan tijdens het tweede kwartaal van 2020. Die steeg van 1,8 miljard dollar naar 2,6 miljard dollar, een stijging van 48%.
Volgens topman James Quincey herstelt Coca-Cola sneller van de coronacrisis dan aanvankelijk verwacht. Het bedrijf verhoogt dan ook zijn ramingen voor de omzetgroei dit jaar. Die zal tussen de 12 en 14% zijn, zonder de effecten van wisselkoersen en overnames of de verkoop van bedrijfsonderdelen mee te rekenen. Eerder ging het frisdrankbedrijf nog van uit van een autonome groei van hoogstens 9%.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan