Unilever wil CO2-emissie op verpakkingen melden
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN / ROTTERDAM - Unilever wil in de loop van dit jaar op een aantal voedingsmiddelen een label plaatsen met daarop de CO2-uitstoot die samenhangt met het product. Unilever wil hiermee starten in Europa of Noord-Amerika. In de komende 2 tot 5 jaar wil de multinational alle producten voorzien van een label met informatie over de emissie.
Unilever wil de CO2-emissie van alle producten op termijn tot nul reduceren. In 2030 moet de emissie zijn gehalveerd. Het informeren van consumenten over de CO2-uitstoot die met een product samenhangt, past binnen de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf.
Hoe het label er precies uit gaat zien ligt nog niet vast. Voor de gegevens gebruikt het concern een combinatie van industriële gemiddelden uit goedgekeurde databases, samen met eigen CO2-emissiegegevens per product waar die binnen Unilever al beschikbaar zijn. De verwachting is dat labels tot circa 85% nauwkeurig zullen zijn.
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
28 mrt Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
-
27 mrt Toelating voor Fermotein van The Protein Brewery in Singapore
-
27 mrt ICA vertrekt uit inkoopalliantie Epic
-
27 mrt Duurzame productie en distributie: Een draaiboek voor de voedingsindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan