Unilever wil CO2-emissie op verpakkingen melden

LONDEN / ROTTERDAM - Unilever wil in de loop van dit jaar op een aantal voedingsmiddelen een label plaatsen met daarop de CO2-uitstoot die samenhangt met het product. Unilever wil hiermee starten in Europa of Noord-Amerika. In de komende 2 tot 5 jaar wil de multinational alle producten voorzien van een label met informatie over de emissie. 

Unilever wil de CO2-emissie van alle producten op termijn tot nul reduceren. In 2030 moet de emissie zijn gehalveerd. Het informeren van consumenten over de CO2-uitstoot die met een product samenhangt, past binnen de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf.

Hoe het label er precies uit gaat zien ligt nog niet vast. Voor de gegevens gebruikt het concern een combinatie van industriële gemiddelden uit goedgekeurde databases, samen met eigen CO2-emissiegegevens per product waar die binnen Unilever al beschikbaar zijn. De verwachting is dat labels tot circa 85% nauwkeurig zullen zijn.





Laatste nieuws