Eerste product met Eco-Score in Colruyt-winkels

HALLE - Sinds kort is het eerste product met de Eco-Score op de verpakking bij Colruyt verkrijgbaar. Op korte termijn zullen nog een 35-tal andere producten van huismerk Boni Selection een Eco-Score krijgen.

In maart lanceerde Colruyt Group de Eco-Score als eerste Belgische retailer. De keuzehulp Eco-Score geeft aan de hand van een kleur- en lettercombinatie op eenvoudige wijze de ecologische impact van een product weer. Via de SmartWithFood-app of de Xtra-app kunnen klanten intussen de score van circa 3.000 huismerkproducten van Colruyt raadplegen.

Nu ligt ook het eerste product met Eco-Score op de verpakking in de schappen. Het gaat om twee varianten van Boni mayonaise. In de komende weken wil Colruyt nog diverse andere huismerkproducten van de Eco-Score voorzien.

“Waar die snelle online scan heel relevant is in de opstart, vinden we het toch ook zeer belangrijk om in te zetten op die representatie op de verpakking zelf. Een klant neemt in de winkel namelijk slechts enkele seconden de tijd om te beslissen of hij/zij een product al dan niet in het winkelmandje legt. En dan is het handig om in 1 oogopslag te zien welke labels er op de verpakking staan”, aldus Stefan Goethaert, verantwoordelijke voor het project binnen Colruyt Group.





Laatste nieuws