20 procent meer omzet voor PepsiCo
14 jul 2021 10:58
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
PURCHASE - Het Amerikaanse bedrijf PepsiCo heeft in het tweede kwartaal van 2021 een omzetgroei van 20,5% genoteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Gemeten over de eerste 6 maanden boekte het bedrijf achter merken als Pepsi, Tropicana, Lay's en Quaker 14,1% meer omzet vergeleken met de eerste helft van 2020.
Dat komt naar voren uit de gepresenteerde kwartaalcijfers. Met name de verkoop van frisdrank dreef de omzet omhoog, met name in Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Afrika. De verkoop van Quaker-producten als muesli, cruesli en havermout daalde het afgelopen kwartaal.
PepsiCo ligt naar eigen zeggen op koers om over heel 2021 een omzetgroei van 6% te halen.
Laatste nieuws
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
24 apr Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan