Carrefour deelt productdata huismerken in consumentenapp Yuka

BRUSSEL - Als eerste retailer in België deelt Carrefour de data van zijn huismerken in de populaire consumentenapp Yuka. Deze app geeft een gezondheidsscore aan voedings- en verzorgingsproducten.

Carrefour deelt als eerste retailer informatie over de samenstelling, voedingswaarde en allergenen van meer dan duizend huismerkproducten in de gezondheidsapp Yuka, die naar eigen zeggen inmiddels al meer dan 23 miljoen gebruikers heeft in 11 landen wereldwijd.

Ook in België is Yuka erg populair, met name in het Franstalige gedeelte. Door de barcode te scannen kunnen consumenten voedings- en cosmeticaproducten checken op hun gezondheidswaarde en mogelijke risico’s.

Voor Carrefour is dit partnership een logische stap in het kader van het Act for Food-programma waarmee Carrefour zich inzet voor de voedseltransitie. "Carrefour's missie is om het beste beschikbaar te maken voor iedereen. Wij willen de consument meer transparantie bieden, ongeacht het beoordelingssysteem of de gebruikte app", aldus David Kestermans, directeur marketing en digitale transformatie bij Carrefour België. “Consumenten moeten weloverwogen keuzes kunnen maken.” 

 

Foto: Carrefour Express, FoodPro Network





Laatste nieuws