Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”

23-11 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

ELORRIO - De Spaanse supermarktketen Eroski ziet de verkoop van producten met een gunstige Nutri-Score significant toenemen. Consumenten kiezen steeds vaker gezondere opties binnen hun vertrouwde categorieën. “Nutri-Score is een deel van de oplossing,” aldus Eroski.

Nutri-Score werd 2 jaar geleden geïntroduceerd in Spanje. Eroski concludeert dat het label een positieve impact heeft op de samenstelling van een gezonder winkelmandje. Eroski analyseerde gedurende twee jaar het koopgedrag van ongeveer 2.000 producten in uiteenlopende categorieën en ziet onmiskenbare verschuivingen in het koopgedrag.

"De resultaten van de analyse tonen de positieve invloed van de voedingswaarde-etikettering op de samenstelling van een gezonder mandje voor verpakte voedingsproducten", aldus Alejandro Martínez Berriochoa, verantwoordelijk voor gezondheid en duurzaamheid bij Eroski. Het zijn met name de producten met een Nutri-Score A of B die beter verkopen, terwijl producten met een Nutri-Score D of E juist achteruitgaan. Producten met een C-score blijven nagenoeg gelijk. De komst van de Nutri-Score had geen negatief effect op de verkoop van verse producten die het label niet hebben, zoals fruit, groenten of vis.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 jan Meati Foods wil vanaf eind 2023 op grote schaal produceren
30 jan Hein Schumacher wordt nieuwe baas van Unilever
30 jan JDE Peet’s boekte organische omzetgroei van 11,3% in boekjaar 2022
30 jan De vleesloze vleesindustrie: Inspelen op de toenemende populariteit van vleesvervangers
30 jan Utilizing NGS for Species Authentication in Insect-based Food and Feed
27 jan Aldi zet shuttlebus in voor klanten van concurrenten
27 jan Dure drank stuwt verkopen Diageo
27 jan Deliveroo investeert in duurzame verpakkingen
27 jan Voorkom productiestops dankzij Ucrete industrievloeren
27 jan Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
26 jan Danish Crown: varkensvleesmarkt zwaar onder druk
26 jan De voordelen van ERP voor voedingsmiddelenbedrijven
26 jan Chemische resistente vloeren voor de voedingsindustrie
25 jan Onbemand bezorgwagentje van Colruyt levert eerste boodschappen aan huis
25 jan Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
25 jan Tony’s Chocolonely kiest voor Aptean Food & Beverage ERP om productie in de geacquireerde fabriek in België te digitaliseren
25 jan Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
24 jan Haalbaarheidsonderzoek naar eerste kweekvleesboerderij
24 jan M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
24 jan Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
24 jan Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
23 jan Beneo verwerft belang in Duitse start-up Grillido
23 jan Alpro neemt grootschalige waterhergebruikinstallatie in dienst
23 jan Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
20 jan Blockchain garandeert traceerbaarheid rundvlees bij Carrefour
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?