Ocado sluit technologiedeal met Auchan

LONDEN - De Britse online supermarkt Ocado presteert uitstekend. Het afgelopen halfjaar groeide de retailomzet met een vijfde en bovendien sloot Ocado een deal met Auchan voor het afnemen van zijn technologie.

De online supermarkt had eerder al aangegeven dat de pandemie had geleid tot een permanente verschuiving naar online winkelen. Hierdoor steeg zowel de vraag naar zijn kruidenierswaren, verkocht in samenwerking met Marks & Spencer, als de vraag naar zijn technologie, die retailers e-commerceoplossingen biedt.

De inkomsten uit de detailhandel van Ocado stegen met 19,8% tot circa 1,4 miljard euro in het eerste halfjaar. Aan het eind van de periode telde het bedrijf 777.000 actieve klanten, een stijging van 22% ten opzichte van vorig jaar, aldus The Guardian.

Naarmate de coronabeperkingen werden versoepeld, nam de gemiddelde orderwaarde wel af. Desalniettemin bleef Ocado ook in die periode nieuwe klanten aantrekken, aldus topman Tim Steiner. "Nu we op weg zijn naar een post-Covid-19-tijdperk, wordt het steeds duidelijker dat het landschap voor kruidenierswaren wereldwijd voorgoed is veranderd".

Ocado heeft daarnaast een overeenkomst gesloten met Auchan om de online activiteiten van de Spaanse dochter Alcampo verder te ontwikkelen. Er zal onder andere een nieuw gerobotiseerd magazijn komen in Madrid, dat gebruik zal maken van de technologie en software van Ocado. Het distributiecentrum zou operationeel moeten zijn in de loop van 2024.





Laatste nieuws