Sainsbury's ziet omzet wederom stijgen

LONDEN - Sainsbury’s zag zijn omzet het afgelopen kwartaal opnieuw stijgen. Ondanks de heropening van de horeca kozen de Britten er toch voor om vooral thuis te eten.

Online en thuisbezorging

In het afgelopen kwartaal steeg de totale omzet van de Britse supermarktketen met 1,6% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dochterbedrijf Argos deed het minder goed met een krimp van 3,7%. 

Online presteert Sainsbury's uitstekend. Circa 18% van alle voedingsproducten wordt nu via de website van Sainsbury’s verkocht, tegenover 8% voor de coronapandemie. "In de komende maanden verwachten we dat de winkelpatronen van onze klanten zich verder zullen normaliseren en we zijn er klaar voor om hen van dienst te zijn op de manier waarop zij willen winkelen", aldus CEO Simon Roberts.

Ook de thuisbezorging van boodschappen blijft aan populariteit winnen. Op jaarbasis was er een groei van 29%, aldus Retail Gazette. Vergeleken met twee jaar geleden gaat het om een toename van liefst 142%.





Laatste nieuws