Sainsbury's ziet omzet wederom stijgen
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Sainsbury’s zag zijn omzet het afgelopen kwartaal opnieuw stijgen. Ondanks de heropening van de horeca kozen de Britten er toch voor om vooral thuis te eten.
Online en thuisbezorging
In het afgelopen kwartaal steeg de totale omzet van de Britse supermarktketen met 1,6% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dochterbedrijf Argos deed het minder goed met een krimp van 3,7%.
Online presteert Sainsbury's uitstekend. Circa 18% van alle voedingsproducten wordt nu via de website van Sainsbury’s verkocht, tegenover 8% voor de coronapandemie. "In de komende maanden verwachten we dat de winkelpatronen van onze klanten zich verder zullen normaliseren en we zijn er klaar voor om hen van dienst te zijn op de manier waarop zij willen winkelen", aldus CEO Simon Roberts.
Ook de thuisbezorging van boodschappen blijft aan populariteit winnen. Op jaarbasis was er een groei van 29%, aldus Retail Gazette. Vergeleken met twee jaar geleden gaat het om een toename van liefst 142%.
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt Waarom en hoe uw voedingsmiddelen- en drankenbedrijf kan bijdragen aan een circulaire economie
-
29 mrt Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan