Remia neemt Wouters N.V. over
bron: FoodPro Network Belgium
LOKEREN - Remia heeft de oliën- en vettenactiviteit van Wouters uit het Belgische Lokeren overgenomen. Voor Remia past de overname perfect in haar strategie om de komende jaren zowel autonoom als door overnames te groeien. ‘Wouters heeft een sterke positie in de Belgische foodservicemarkt, waar Remia zelf nu nog een beperkte rol speelt’, aldus algemeen directeur Karel de Rooij van Remia. ‘Met deze stap geven we een mooie impuls aan onze positie in de Benelux.’
Wouters N.V. is een in Lokeren gevestigd Belgisch familiebedrijf, dat al bijna 100 jaar actief is in bakkerijgrondstoffen, oliën en frituurvetten. Het bedrijf verkoopt deze producten voornamelijk in het foodservicekanaal en aan de voedingsindustrie. De producten zijn in de markt bekend onder verschillende merknamen zoals Fribel, Bofri en Palmax. De omzet van de oliën- en vettenactiviteit bedroeg in 2020 circa 20 miljoen euro. Wouters in Lokeren (onderdeel van de Zeelandia groep) blijft zich in de toekomst primair richten op de productie en verkoop van de bakkerijgrondstoffen.
Voor Remia betekent de overname een belangrijke uitbreiding op de Belgische- en Franse foodservicemarkt en de markt van cafetaria en frituren. De productie van de oliën- en vetten zal in de komende maanden geleidelijk aan worden overgebracht naar de fabriek van Remia in Den Dolder.
Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige Familiebedrijf produceert sauzen, margarines en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne mosterd over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label. Remia heeft ruim 425 werknemers in dienst en exporteert vanuit Den Dolder naar meer dan 100 landen.
Bron: Remia
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan