HelloFresh levert twee keer zo veel maaltijden als jaar geleden
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - HelloFresh profiteert van de coronapandemie. In het eerste kwartaal van dit jaar had de maaltijdleverancier drie miljoen klanten meer dan een jaar eerder en leverde het 98,6% meer maaltijdboxen. De omzet verdubbelde naar 1,4 miljard euro.
Omdat de horeca het volledige eerste kwartaal vrijwel overal ter wereld gesloten was, gaan mensen op zoek naar alternatieven. Zij zien HelloFresh als een goed alternatief voor zelf koken.
HelloFresh heeft momenteel 7,3 miljoen klanten en leverde in het eerste kwartaal 29,3 miljoen maaltijdboxen. Ook het aantal bestellingen per klant ging omhoog van 3,5 naar 4. De omzet steeg met 106,4% en kwam uit op 1,4 miljard euro. De winst groeide met 152,3% tot 159,2 miljoen euro.
Voor het volledige jaar verhoogde HelloFresh zijn vooruitzichten. De omzet zal volgens HelloFresh met 35 tot 45% groeien, waar dat eerst 20 tot 25% was.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan