Flinke groei voor Unilever

LONDEN - Voedingsreus Unilever verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 5,7% meer dan het jaar ervoor en boekte een omzet van 12,3 miljard euro. Met name de voedingstak deed het goed, en dan in het bijzonder de ijsverkoop.

Zowel binnen- als buitenshuis scoorde het ijs van Unilever weer goed. Unilever heeft het over een 'dubbelcijferige' groei. Daarnaast deden ook de conservenmerken het goed. De volledige voedingstak van Unilever ging er 9,8% op vooruit.

Unilever is ook al een tijd bezig met het afstoten van zijn theedivisie, waar onder andere de thee van Lipton onder valt. Dat proces ligt nog steeds op schema en zou tegen het einde van het jaar afgerond moeten zijn. Unilever overweegt hierbij nog steeds alle opties, van een beursgang tot een afsplitsing, en een verkoop. Unilever stelde eerder een externe verantwoordelijke aan om alles in goede banen te leiden.

Ook wil Unilever een aantal beautymerken afsplitsen. Het gaat om de merken Q-Tips, Caress, Tigi, Timotei, Impulse en MonSavon, die met name in Europa en Noord-Amerika verkocht worden. Samen zijn ze goed voor een omzet van 600 miljoen euro.





Laatste nieuws