Starbucks verkoopt weer meer koffie na forse dip

SEATTLE - Starbucks heeft in de Verenigde Staten zijn verkopen weer volledig hersteld na de coronadip van vorig jaar. Daarnaast doet de koffieketen in de belangrijke markt China weer goede zaken. Hierdoor verhoogt het concern zijn financiële verwachtingen voor het hele boekjaar, zo maakt het bedrijf in een persbericht bekend.

Voor het meten van het herstel in de Verenigde Staten kijkt Starbucks naar de verkopen in vestigingen die al langer dan een jaar open zijn. Deze verkopen lagen afgelopen kwartaal, dat bij Starbucks eindigde op 28 maart, 9% hoger dan een jaar geleden. De koffieketen lijkt er onder meer van te profiteren dat de VS redelijk snel is met het vaccineren tegen het coronavirus.

Ook in de rest van de wereld stegen de verkopen van Starbucks. Dit kwam met name doordat de verkopen in China bijna twee keer zo hoog uitkwamen dan in het eerste kwartaal van 2020. 

De totale omzet van Starbucks steeg met 11% tot 6,7 miljard dollar (ruim 5,5 miljard euro). Volgens Starbucks betekent dit dat de omzet en winst in het hele gebroken boekjaar, dat eind september eindigt, waarschijnlijk ook wat hoger uitkomt dan eerder voorzien.





Laatste nieuws