Verkoop van plantaardige vlees- en zuivelvervangers groeit hard
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - De verkoopwaarde van plantaardige vlees- en zuivelvervangers in Europa groeide afgelopen 2 jaar met 49%. Het verkoopvolume nam met 35% toe. Dat staat in een rapport dat binnen de internationale samenwerkingsproject Smart Protein is opgesteld. De opstellers van het rapport maakten gebruik van retaildata van onderzoeksbureau Nielsen.
Binnen het Smart Protein-project werkt een consortium van 33 partijen uit 22 landen samen. Hierin zitten onder andere bedrijven als AB InBev, Barilla, en Danone, maar bijvoorbeeld ook de Universiteit Gent.
De onderzoekers zien met name een sterke groei in de verkoop van vleesvervangers. In Oostenrijk namen de verkopen daar van in 2 jaar met 82% en in Duitsland met liefst 226%.
Download het rapport Plant-based foods in Europe.
Foto: vleesvervangers
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan