Greenyard zet 10,3% meer om in derde kwartaal van boekjaar 2020/2021

26-02 08:59 | bron: FoodPro Network Belgium

SINT-KATELIJNE-WAVER - Greenyard heeft in het derde kwartaal van het boekjaar 2020/2021 een omzetstijging van 10,3% gerealiseerd tot 1,085 miljard euro. De omzet binnen het Fresh segment steeg met 11,4% naar bijna 860 miljoen euro. Bij de divisie Long Fresh nam de omzet met 6,4% toe naar ruim 225 miljoen euro. 

Hein Deprez, co-CEO: “Door ons unieke strategische integratiemodel waardoor we met onze klanten langdurige, duurzame, stabiele relaties opbouwen, is een stabiele groei in omzet en winstgevendheid verzekerd. De afgelopen twee jaar hebben we de uitrol van onze strategie versneld dankzij een verdere professionalisering van de groep. Deze professionalisering toont aan hoe in beide van onze segmenten schaalvoordelen en beste praktijken lonen en hoe efficiëntiewinst mogelijk wordt”.

Marc Zwaaneveld, co-CEO: “De afgelopen twee jaar lag onze focus op het uittekenen van de richting die Greenyard in de toekomst zal bewandelen. De sleutelwoorden hierbij zijn veerkracht, wendbaarheid en continu professioneel bestuur. Met een managementteam dat zich engageert op lange termijn, zal dit leiden tot solide en duurzame groei waarbij alle belanghebbenden in de toeleveringsketen worden betrokken.”

Voor de divisie Fresh was de omzetstijging voornamelijk het gevolg van hogere volumes in het kader van de langetermijnrelaties die Greenyard is aangegaan. Bij de divisie Long Fresh zorgde een hogere omzet in retail en in de voedingsindustrie voor voldoende compensatie voor de lagere omzet bij afnemers in de foodservice.

Greenyard heeft de ambitie om de omzet van de groep jaarlijks 2,5% te doen groeien in de komende vier jaar. 

 

Bron: Greenyard





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 apr Amazon lanceert nieuw food-huismerk
14 apr Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
14 apr Product Tour | Optimale tracering en kwaliteitscontroles voor de bakkerijsector
14 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
13 apr Europees informatiesysteem voor labelen van voedingsmiddelen
13 apr Jumbo schrapt functies in winkels
13 apr Voorkom productiestops dankzij Ucrete industrievloeren (video)
13 apr De snackindustrie: Nieuwste trends & ontwikkelingen
12 apr Vrees voor bananentekort door Aziatische schimmel
12 apr Hygi├źnisch en sterk: Ucrete van Master Builders Solutions een vloersysteem voor de voedingsindustrie
12 apr Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestl├ę ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Vacature: Laborant microbiologie
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Foodmerken zien brood in mukbang
07 apr Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?