Omzetdaling voor AB InBev in vierde kwartaal

25-02 12:11 | bron: FoodPro Network Belgium

LEUVEN - 's-werelds grootste bierbrouwer, AB InBeV, zag zijn omzet in Europa met bijna 20% dalen. Weliswaar dronken mensen meer thuis, maar deze toename was bij lange niet voldoende om de gevolgen van de sluiting van de horeca teniet te doen. Dat blijkt uit cijfers die AB InBeV vandaag heeft gepubliceerd.

“Onze teams hebben zich van hun beste kant laten zien in een extreem uitdagend jaar. We hebben het jaar afgesloten met momentum op onze belangrijkste markten door onze fundamentele sterktes als onderneming te benutten en voordeel te halen uit de investeringen die we reeds jaren hebben gedaan in onze portefeuille en in snel groeiende platformen zoals BEES en Zé Delivery. We hebben nu meer dan ooit een nauwe band met de ruim 6 miljoen klanten en meer dan 2 miljard consumenten die we wereldwijd bedienen via onze duidelijke commerciële strategie, ons vernieuwd innovatieproces, onze digitale platformen en onze voortdurende operationele uitmuntendheid,” aldus Carlos Brito, CEO van InBeV.

AB InBev brengt onder meer het merk Corona op de markt. Hoewel het concern geen cijfers per merk publiceert, meldt de bierbrouwer wel dat de gezamenlijke verkoop van zijn drie wereldwijde merken (Corona, Budweiser en Stella Artois) met 5% is gestegen. Onder meer in diverse Latijns-Amerikaanse landen deed Corona het erg goed. In de Verenigde Staten groeide de verkoop van de relatief nieuwe drankenvariant seltzer stevig.

Wereldwijd verkocht AB InBev vorig jaar 530,6 miljard hectoliter bier en andere dranken. Dat was 5,7% minder dan de 561,4 miljard hectoliter van het jaar ervoor. 

Voor het komende jaar verwacht de brouwer, die ook de merken Jupiler, Dommelsch, Hertog Jan en Leffe op de markt brengt, dat de opbrengsten "aanzienlijk zullen verbeteren". Wel wijst het management van de bierbrouwer op de aanhoudende onzekerheid vanwege de coronapandemie.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 apr Amazon lanceert nieuw food-huismerk
14 apr Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
14 apr Product Tour | Optimale tracering en kwaliteitscontroles voor de bakkerijsector
14 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
13 apr Europees informatiesysteem voor labelen van voedingsmiddelen
13 apr Jumbo schrapt functies in winkels
13 apr Voorkom productiestops dankzij Ucrete industrievloeren (video)
13 apr De snackindustrie: Nieuwste trends & ontwikkelingen
12 apr Vrees voor bananentekort door Aziatische schimmel
12 apr Hygi├źnisch en sterk: Ucrete van Master Builders Solutions een vloersysteem voor de voedingsindustrie
12 apr Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestl├ę ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Vacature: Laborant microbiologie
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Foodmerken zien brood in mukbang
07 apr Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?