Carrefour wint marktaandeel in België

BRUSSEL - Carrefour heeft zijn beste prestatie in 20 jaar gerealiseerd. Carrefour noteerde een vergelijkbare omzetgroei van 7,8%. In Europa behoren België en Spanje tot de uitblinkers. Hogere kosten zetten de winst echter onder druk.

Carrefour sloot 2020 af met een omzet van 70,7 miljard euro en boekte progressie in zowat alle markten en winkelformaten. De uitblinker van Carrefour in Europa was België, dat een groei van 8,3% noteerde en opnieuw marktaandeel won, onder meer dank zij een verbeterde prijspositionering. De omzet in België bedroeg 4,51 miljard euro.

Ook Spanje (+7,1%) presteerde sterk. Italië en Polen zagen de omzet dalen. Buiten categorie presteerde Latijns-Amerika met een vergelijkbare groei van 23% goed.

Het nettoresultaat van Carrefour daalde met 43% tot 641 miljoen euro, als gevolg van de hogere kosten door de coronacrisis. Het bedrijf kondigt daarbij nieuwe kostenbesparingen aan voor een bedrag van 2,4 miljard euro tegen 2023.

Carrefour zag zijn e-commerce omzet met meer dan 70% stijgen tot 2,3 miljard euro. 

 

Foto: Carrefour Drive





Laatste nieuws