Carrefour wint marktaandeel in België
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Carrefour heeft zijn beste prestatie in 20 jaar gerealiseerd. Carrefour noteerde een vergelijkbare omzetgroei van 7,8%. In Europa behoren België en Spanje tot de uitblinkers. Hogere kosten zetten de winst echter onder druk.
Carrefour sloot 2020 af met een omzet van 70,7 miljard euro en boekte progressie in zowat alle markten en winkelformaten. De uitblinker van Carrefour in Europa was België, dat een groei van 8,3% noteerde en opnieuw marktaandeel won, onder meer dank zij een verbeterde prijspositionering. De omzet in België bedroeg 4,51 miljard euro.
Ook Spanje (+7,1%) presteerde sterk. Italië en Polen zagen de omzet dalen. Buiten categorie presteerde Latijns-Amerika met een vergelijkbare groei van 23% goed.
Het nettoresultaat van Carrefour daalde met 43% tot 641 miljoen euro, als gevolg van de hogere kosten door de coronacrisis. Het bedrijf kondigt daarbij nieuwe kostenbesparingen aan voor een bedrag van 2,4 miljard euro tegen 2023.
Carrefour zag zijn e-commerce omzet met meer dan 70% stijgen tot 2,3 miljard euro.
Foto: Carrefour Drive
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
28 mrt Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
-
27 mrt Toelating voor Fermotein van The Protein Brewery in Singapore
-
27 mrt ICA vertrekt uit inkoopalliantie Epic
-
27 mrt Duurzame productie en distributie: Een draaiboek voor de voedingsindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan