Unilever noteert stabiele resultaten - Vegetarische Slager blinkt uit

LONDEN - De coronacrisis had een duidelijk effect op de type producten die voedingsgigant Unilever verkocht, maar het schoonmaak- en levensmiddelenconcern zette in 2020 stabiele resultaten neer.

Unilever verkocht met name meer hygiëneproducten voor thuis, zoals handgels en wasmiddelen. Beautyproducten deden het wat minder goed, omdat het sociaal leven sterk beperkt werd.

Unilever noteerde het afgelopen jaar een omzet van 50,7 miljard euro. Dit is een daling van 2,4% welke met name wordt veroorzaakt door negatieve wisselkoerseffecten. De nettowinst steeg met een fractie (+0,8%) tot 6,1 miljard euro. Door hogere advertentiekosten lag de bedrijfswinst wel 4,6% lager dan in 2019.

De Vegetarische Slager

Overigens deed de Vegetarische Slager, sinds enige tijd onderdeel van Unilever, het uitstekend. Bij de Vegetarische Slager stegen de verkopen in het vierde kwartaal met maar liefst 70%, aldus RTL Nieuws.

Unilever verwacht dat de vraag naar plantaardige voedingswaren sterk zal toenemen. Unilever wil zich daar dan ook extra op toeleggen. Daarnaast wil topman Alan Jope de e-commerce activiteiten van het bedrijf verder versterken. De online tak is nu al goed voor 9% van de omzet.





Laatste nieuws