'Unilever wil van beautymerken met gezamenlijke jaaromzet van 600 miljoen af'

LONDEN - Unilever is van plan een aantal van zijn beautymerken in de Verenigde Staten en Europa te verkopen. Het zou daarbij gaan om merken die niet tot de kernactiviteiten van Unilever behoren, waardoor de stap zou passen in het desinvesteringsprogramma van het bedrijf, aldus bronnen aan persbureau Bloomberg.

De namen van de verzorgingsproductenmerken worden niet genoemd, maar ze zouden samen goed zijn voor een jaaromzet van 600 miljoen euro. Volgens de ingewijden is er nog geen definitief besluit genomen. Bij het verkoopproces zou Unilever samenwerken met de Zwitserse bank Credit Suisse.

Ondertussen werkt de voedingsgigant ook aan de verkoop of het op eigen benen zetten van zijn theedivisie. Unilever bracht eerder naar buiten dat de afsplitsing van de theedivisie aan het einde van dit jaar afgerond moet zijn.

Vertegenwoordigers van Unilever en Credit Suisse weigerden commentaar. Unilever komt komende week met cijfers over het vierde kwartaal. 





Laatste nieuws