'Unilever wil van beautymerken met gezamenlijke jaaromzet van 600 miljoen af'
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Unilever is van plan een aantal van zijn beautymerken in de Verenigde Staten en Europa te verkopen. Het zou daarbij gaan om merken die niet tot de kernactiviteiten van Unilever behoren, waardoor de stap zou passen in het desinvesteringsprogramma van het bedrijf, aldus bronnen aan persbureau Bloomberg.
De namen van de verzorgingsproductenmerken worden niet genoemd, maar ze zouden samen goed zijn voor een jaaromzet van 600 miljoen euro. Volgens de ingewijden is er nog geen definitief besluit genomen. Bij het verkoopproces zou Unilever samenwerken met de Zwitserse bank Credit Suisse.
Ondertussen werkt de voedingsgigant ook aan de verkoop of het op eigen benen zetten van zijn theedivisie. Unilever bracht eerder naar buiten dat de afsplitsing van de theedivisie aan het einde van dit jaar afgerond moet zijn.
Vertegenwoordigers van Unilever en Credit Suisse weigerden commentaar. Unilever komt komende week met cijfers over het vierde kwartaal.
Laatste nieuws
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan