Delhaize vervangt plastic rond biologische komkommers door 'tatoeage'
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - Delhaize experimenteert verder met de verpakking van zijn verse producten. Door een nieuwe maatregel van de supermarktketen om plastic zoveel mogelijk te verbannen, worden biogroenten zoals komkommers voortaan niet meer in plasticfolie gewikkeld, maar "getatoeëerd".
Reductie van 92 ton plastic
De 'tatoeages' zijn eigenlijk meer een soort van lasergravering. Delhaize wil het plastic verbannen uit zijn bio-assortiment. Daar waar de producten niet geschikt zijn voor die aanpak, wordt overgeschakeld op bulk of verpakkingen uit karton. Delhaize schat op die manier jaarlijks 92 ton plastic afval te kunnen vermijden.
De techniek van "natural branding" is niet helemaal nieuw. In 2017 werd er al een eerste keer mee geëxperimenteerd door Delhaize onder toenmalig topman Denis Knoops. Destijds liet de technologie echter nog niet toe om groenten met dunnere schillen te "tatoeëren" en bleef het initiatief beperkt tot groenten als pompoenen.
Foto: Delhaize
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan