Albert Heijn blijft marktleider in Nederland en groeit flink in België

20-01 12:41 | bron: FoodPro Network Belgium

ZAANDAM - Albert Heijn was al de grootste supermarktketen van Nederland en heeft in het afgelopen coronajaar het marktaandeel nog iets vergroot. Hierover bericht AH vandaag op basis van cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. Volgens een woordvoerder is het verstevigen van de marktpositie te danken aan de enorme groei van het online boodschappen doen.

Albert Heijn had 34,9% marktaandeel en dat aandeel is eind 2020 gestegen naar 35%. AH zet al jaren in op boodschappen bezorgen en dat lijkt een extra zetje gegeven te hebben.

"Het helpt dat we 86 procent van de Nederlandse huishoudens hebben afgedekt", aldus de woordvoerder. Bovendien waren klanten volgens AH het afgelopen jaar blij met de bezorgbundels die de supermarktketen aanbiedt, "waarbij mensen vaste bezorgmomenten hebben". Klanten hebben zich dus verzekerd van bezorging aan huis.

In Nederland groeide het aantal winkels van AH met 15 tot 992 en in België met 9 tot 58. Ook in België werd voor het eerst aan huis bezorgd.

Afgelopen jaar zijn meer dan 100 winkels van de supermarktketen omgebouwd, waarbij digitalisering een prominentere rol is gaan spelen op de winkelvloer. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
26 feb Greenyard zet 10,3% meer om in derde kwartaal van boekjaar 2020/2021
26 feb Seminarie ‘Food: innovation & safety’
26 feb Mondelez maakt al zijn verpakkingen recycleerbaar
25 feb Omzetdaling voor AB InBev in vierde kwartaal
25 feb Klaar voor volledig inzicht in je productie omgeving met Aptean Process Manufacturing OEE?
25 feb Vivera mogelijk voor honderden miljoenen verkocht
25 feb Model voorspelt groei van Listeria monocytogenes in kaas
25 feb Ban op ongezonde snacks aan supermarktkassa’s werkt
24 feb Nestlé neemt receptboxen SimplyCook over
24 feb Havermelkmaker Oatly naar beurs van New York
24 feb ABN AMRO verwacht stijging suikerprijs
24 feb Opwarmen voor diepvries
24 feb Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
23 feb Danone, Cargill en Nuscience onderscheiden als fabrieken van de toekomst
23 feb Just Eat Takeaway topman investeert in producent kweekvlees
23 feb Flexibel produceren in de zoetwarenproductie dankzij veranderende gezondheidstrends
23 feb Hoe hygiëneproblemen in de voedingsmiddelenindustrie voorkomen?
22 feb Nieuwe topmanagement-structuur FrieslandCampina
22 feb Belgian Pork Group investeert de komende 5 jaar 112 miljoen euro
22 feb Meatless ziet perspectief in verwerking van lokaal geteelde veldbonen
22 feb Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
19 feb Omzetgroei van 3,6% voor Nestlé
19 feb Walmart: flink meer omzet, maar minder winst
19 feb Hoe kiest men een voedselveilige vloer?
19 feb 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?