Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar

14-01 14:33 | bron: FoodPro Network Belgium

LONDEN - Unilever topman Alan Jope denkt dat de wereldwijde consumptie nog een tijdje tegenvallende resultaten laat zien, ondanks tekenen van herstel in onder meer Oost-Azië en Latijns-Amerika.

De Unilever-CEO deed zijn uitspraken in een interview met Reuters. "We zijn nog steeds van mening dat de eerste helft van dit jaar een aanhoudende periode van onderdrukte consumptie zal zijn.” Jope verwacht wel dat de vraag weer zal aantrekken in de tweede helft van het jaar en vooral in 2022.

Door de grote onzekerheid die de coronapandemie met zich meebrengt, houdt Jope zich op de vlakte als het gaat over groeidoelstellingen. “We verwachten geen grote tegenvallers vanuit margeperspectief, maar ik wil niet verder ingaan op de cijfers, totdat de zaken wereldwijd een beetje stabiliseren".

Stijgende vraag naar voorverpakte voeding

Unilever heeft door de coronapandemie kunnen profiteren van de stijgende vraag naar voorverpakte voeding. Aan de andere kant zag Unilever de verkoop van voedsel op openbare plaatsen dalen.

Jope ziet ondanks alles ook tekenen van herstel, met name in China en Singapore, waar de zaken zich langzaam normaliseren. Verder tonen ook de Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse consumentenmarkten herstel.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan Beroemde speeches uit de voedingsindustrie | TedX | The true cost of food | Volkert Engelsman
18 jan Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
15 jan EFSA ontwikkelt tool voor vaststellen THT- of TGT-datum
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
15 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
14 jan HEMA verliest wekelijks 10 miljoen euro en schort bestellingen op
14 jan Schouw Informatisering sluit zich aan als kennispartner bij FoodPro Network
14 jan CryoHub to share results of implementation of innovative energy storage technique
13 jan Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown
13 jan 12 Tips tegen voedselfraude (update)
13 jan Borgesius Bakkersland: vloerrenovatie met Ucrete levert tijd- en geldbesparing op (video)
12 jan DSM en TU Delft zetten lab op voor kunstmatige intelligentie
12 jan Hoe kiest men een voedselveilige vloer?
12 jan Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
11 jan Effecten van reuk- en smaakverlies op eetgedrag nader onderzocht
11 jan Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
11 jan Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
08 jan Too Good To Go haalt 31 miljoen dollar op bij investeringsronde
08 jan Ferrero opent onderzoekscentrum in Brussel
08 jan Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?