Britse regering legt promoties voor ongezonde voeding aan banden
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - In april 2022 voert het Verenigd Koninkrijk strenge beperkingen in op promoties voor voeding en drank die veel vet, zout of suiker bevatten. Obesitas is een enorm probleem in het Verenigd Koninkrijk.
De nieuwe regels hebben alleen betrekking op producten die worden beschouwd als HSSF (high in fat, salt or sugar). Het gaat bijvoorbeeld om koekjes, snoep, chips en frisdrank, maar niet alle producten binnen die categorieën zijn automatisch ook HSSF. Het zogenaamde Nutrient Profiling Model van een product geeft uiteindelijk de doorslag.
Vanaf april 2022 zullen retailers niet langer multibuy-promoties zoals ‘1+1 gratis’ of ‘3 halen, 2 betalen’ mogen voeren voor deze producten. Winkels groter dan 185 m² mogen vanaf dan ook geen aanbiedingen meer doen voor ongezonde producten op prominente plaatsen zoals bij kassa's, winkelingangen, gangpaden en online. Bovendien komt er een verbod op het gratis bijvullen van suikerhoudende frisdranken in eetgelegenheden.
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan