Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
bron: FoodPro Network Belgium
VEGHEL - De Sligro Food Group heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzet van 537 miljoen euro. Dat is 9,5% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Tot en met september daalde de omzet met 14,4% naar 1,49 miljard euro, zo maakt Sligro vandaag bekend.
Sligro Food Group zegt veel last te hebben van de coronamaatregelen van de overheid, zowel in Nederland als in België. De horecagroothandel van het bedrijf heeft hier last van.
De goede zomer was een lichtpuntje voor Sligro, maar door de nieuwe gedeeltelijke lockdown en horecasluiting verwacht Sligro in het vierde kwartaal "een nieuwe stap terug" in de omzet.
"De invloed die wij zelf kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van onze afzetmarkten als gevolg van COVID-19 is nihil", zo schrijft Sligro in een persbericht.
Sligro wil de komende periode daarom met name op de kosten sturen en beperkt maar gericht investeringen doen. Zo moeten de Nederlandse en Belgische activiteiten van het bedrijf gestroomlijnd en waar mogelijk gedeeld worden.
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Amerikanen laten vleesvervangers liggen
-
17 apr Just Eat Takeaway kampt met teruglopende orders
-
17 apr Quiz | Hoe duurzaam is uw voedsel- en drankenbedrijf?
-
17 apr Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan