Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore

PARIJS - Carrefour lanceert in Frankrijk een nieuwe gepersonaliseerde voedselscore die klanten producten aanraadt op basis van een individueel profiel met hun voedselvoorkeuren en allergieën. Carrefour wil de oplossing ook naar andere landen uitrollen.

Alternatief voor Nutri-Score

Carrefour introduceert de oplossing op basis van persoonlijke dieetvoorkeuren en gezondheidscriteria samen met het Amerikaanse platform Innit. De retailer ziet de oplossing als een alternatief voor de Nutri-Score. Een wetenschappelijk comité geeft voedingsproducten een gezondheidsscore op een schaal van 100: 60% van de punten wordt bepaald door de voedingsstoffen, 30% door de additieven en 10% komt erbij wanneer het een biologisch product omvat.

De score geldt alleen voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.

Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit elk gebruik voor marketing of reclame uit.





Laatste nieuws