Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf

25-09 09:27 | bron: FoodPro Network Belgium

AMERSFOORT - Picnic verruilt de samenwerking met de Nederlandse inkooporganisatie Superunie voor een gezamenlijke inkooporganisatie met het Duitse supermarktbedrijf EDEKA. Dat bevestigt medeoprichter Michiel Muller van Picnic, naar aanleiding van een vandaag gepubliceerd artikel in het FD.

De Nederlandse online supermarkt Picnic, dat zelf sinds 2018 actief is in Duitsland, heeft volgens Muller ambities om de Franse en Britse markt op te gaan. In dat kader is de samenwerking met EDEKA gezocht.

"In Duitsland werkt het, dus waarom zouden we het ook niet in andere landen proberen?", aldus Muller. De nieuwe Duitse partner EDEKA boekt volgens Muller een jaaromzet van 60 miljard euro, Picnic bereikt dit jaar waarschijnlijk de grens van 500 miljoen euro. De Duitsers hebben eigen supermarkten en een inkooporganisatie.

Muller denkt dat ook elders in Europa behoefte is aan het bezorgen van boodschappen aan huis zonder bezorgkosten. Dat gebeurt onder dezelfde Picnic-naam. 

Net als bij Albert Heijn is het bezorgen van boodschappen bij Picnic ook nog verlieslatend. Muller: "Doordat we blijven investeren."




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 okt Hygiënisch en sterk: Ucrete van Master Builders Solutions een vloersysteem voor de voedingsindustrie
23 okt Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
22 okt ING voorziet forse groei Europese markt voor vlees- en zuivelvervangers
22 okt Hogere verkoopcijfers maar lagere omzet voor Unilever
22 okt Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
22 okt Op zoek naar een sterke industriële vloer? (video)
22 okt Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
21 okt HEMA komt in handen van investeringsfonds en Jumbo familie van Eerd
21 okt Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
21 okt 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
21 okt Beroemde speeches uit de voedingsindustrie | TedX | The true cost of food | Volkert Engelsman
21 okt De juiste vloer: doorslaggevend voor de voedselveiligheid
20 okt Wetenschappers: pas richtlijnen rond mogelijk ongezonde babyflesjes aan
20 okt Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
20 okt Mondelēz opent onderzoekscentrum voor cacao
20 okt Nestlé gaat samenwerken met Canadese bedrijven voor toelevering van plantaardige ingrediënten
20 okt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
20 okt Borgesius Bakkersland: vloerrenovatie met Ucrete levert tijd- en geldbesparing op (video)
19 okt Danone gaat herstructureren en enkele activiteiten afstoten
19 okt Auchan verkoopt Chinese tak aan Alibaba
19 okt Steunmaatregelen horeca: Fevia vraagt globaal steunpakket, ook voor toeleveranciers
19 okt ’30-40 procent supermarkten gaat verdwijnen’
19 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
16 okt Bonduelle doet op World Food Day zeven beloftes voor een duurzame toekomst
16 okt Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?