Auchan schrapt 1.475 banen in Frankrijk en zet in op online

10-09 14:29 | bron: FoodPro Network Belgium

LILLE - Auchan ontslaat 1.475 medewerkers bij een ingrijpende reorganisatie. De Franse supermarktketen verandert van strategie, nu de coronacrisis er mede voor zorgt dat mensen nog meer online bestellen en minder de hypermarkten van het concern bezoeken.

"De hypermarkt heeft minder succes," aldus Auchan-topman Jean-Denis Deweine over de trend die al voor de coronapandemie in gang gezet was. Alleen heeft Covid-19 de evolutie naar meer digitaal en meer lokaal versneld, en is de Franse supermarktbranche “waarschijnlijk te traag geweest met het ontwikkelen van nieuwe modellen”, aldus de CEO tegenover RTL France.

In zijn huidige plannen ‘Renaissance voor 2022’ ontslaat Auchan 1.475 medewerkers. Er zullen met de verandering van de strategie ook weer 377 nieuwe banen ontstaan, wat het totaal op 1.088 verloren banen brengt. Het is de tweede ontslagronde in korte tijd, want in januari vroeg Auchan ruim 600 medewerkers op het kantoor om te vertrekken.

Online omzet verdubbelen en nieuwe pick-up-points

Auchan wil zijn online omzet verdubbelen tegen 2022 en gaat voor een uniform beheer van zijn toeleveringsketen, van de leverancier tot de klant. Onderdeel daarvan is de verdere digitalisering van het aanbod en het versnellen van de ‘customer journey’ van de klant.

De Franse keten zet daarbij sterk in op nieuwe afhaalpunten. Er komen ongeveer 300 voetgangersdrives in de Franse stadscentra. Auchan heeft al 4 van deze voetgangersdrives in haar thuisstad Lille.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
01 okt FrieslandCampina: onzekere economische situatie heeft negatieve impact op resultaten
01 okt WEBINAR - Hoe herstel je het vertrouwen in de leverancierskwalificatie gedurende een crisis?
01 okt Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
01 okt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
30 sep Cargill investeert 18 miljoen euro in House of Chocolate
30 sep Nestlé lanceert R&D Accelerator voor zuivelproducten en plantaardige alternatieven voor zuivel
30 sep Belgische voedingsindustrie is voorloper in strijd tegen voedselverlies
30 sep Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
30 sep Ucrete industrievloeren van Master Builders Solutions bieden Duitse vleesverwerker een kostenefficiënte oplossing
29 sep Colruyt gaat zelf groenten telen
29 sep Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
29 sep België: opkomst van alternatieve dierlijke productie
29 sep Whitepaper Listeria monocytogenes
28 sep Aviko neemt fabriek van Unilever in Stavenshagen over
28 sep Gratis Webinar: Remote audit opties voor BRCGS en FSSC
28 sep Voedingsindustrie moet ‘gezonder’ innoveren
28 sep Weet u wat de kosten kunnen zijn als u niet over het juiste compressortype beschikt in uw levensmiddelenproductie?
25 sep Investeerders steken 55 miljoen in Mosa Meat
25 sep Picnic gaat samenwerken met Duits supermarktbedrijf
25 sep Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
25 sep SGS Digicomply (video)
25 sep Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 sep Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original
24 sep Europese onenigheid over Nutri-Score
24 sep Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?