Heineken neemt biermerk in Peru over
10 sep 2020 09:54
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken betreedt de markt in Peru met de overname van het lokale biermerk Tres Cruces, zo maakt Heineken zelf bekend. Ter ondersteuning van zijn activiteiten gaat Heineken samenwerken met de lokale frisdrankproducent AJE Group, die voor de verkoop en distributie moet gaan zorgen.
Volgens Heineken is Peru goed voor een bierconsumptie van 14 miljoen hectoliter per jaar. De hoofdstad Lima heeft daarbij een aandeel van 40% in de lokale bierconsumptie.
Heineken ziet daarbij met name kansen in het hogere segment, aangezien duurdere biersoorten een aandeel van 4% in de Peruaanse consumptie hebben.
In mei 2019 nam Heineken al een meerderheidsbelang in brouwerij Biela y Bebidas de Ecuador. Noord- en Zuid-Amerika is het belangrijkste afzetgebied van de bierbrouwer.
Laatste nieuws
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt Waarom en hoe uw voedingsmiddelen- en drankenbedrijf kan bijdragen aan een circulaire economie
-
29 mrt Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU, België grootste exporteur bevroren aardappelproducten
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan